رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری باند متهمان پرونده‌ی کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغات محور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 08 June 2020

تابناک فارس به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس فتاسرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد : این شهروندان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش فروش دوچرخه و موتورسیکلت برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار، ایشان برای انجام مقدمات ارسال موتورسیکلت از متقاضی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می کند ؛ متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نمی‌باشد.

سرهنگ سلیمانی افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأمورین پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهمان این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: "فروش لوازم منزل، فروش دوچرخه به صورت اقساطی و ..." استفاده می‌نمودند که با بررسی بیشتر موضوع مشخص گردید درج این آگهی‌ها توسط یک نفر نبوده و یک باند با همکاری هم در این پرونده نقش دارند.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی باند متهمین که سه نفر بودند شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از 15 نفر اعتراف و هدف خود را از درج آگهی و کلاهبرداری و کسب درآمد بیان کردند،همچنین متهمین در اظهارات خود به این نکته اشاره داشتند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می کردند .

سرهنگ سلیمانی در ادامه گفت: شهروندان محترم هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریزنکنند.

در پایان این مسئول انتظامی از شهروندان درخواست کرد در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس 07121827805 بیان کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار