علیرضا آشناگر:
به گزارش: علیرضا آشناگر استاندار سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان گفت: سمنان می‌تواند پایگاهی برای اجرای طرح‌های پلیس راهور باشد.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 09 June 2020

استاندار سمنان ظهر سه‌شنبه در دیدار با رئیس پلیس راهور ناجا به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه استان سمنان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: سمنان می‌تواند پایگاهی برای اجرای طرح‌های پلیس راهور باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه شیوع کرونا عامل اصلی کاهش سفرها و به‌تبع آن کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بود، تصریح کرد: به همین دلیل در این مدت شرکت‌های بیمه‌گر در این مدت افزایش سود داشتند.

علیرضا آشناگر با اشاره به اینکه دو فرودگاه در استان سمنان وجود دارد که می‌تواند برای اجرای سامانه نظارت پهپادی جاده‌های کشور یک ظرفیت مطلوب باشد، تصریح کرد: این در حالی است که پشتیبانی تجهیزات لجستیکی در استان سمنان به‌عنوان یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.

آشناگر با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از توان مالی شرکت‌های بیمه برای رفع مشکلات جاده‌ها بیان کرد: این شرکت‌ها در چهار ماه اخیر سود خوبی را از کاهش تصادفات جاده‌ای کسب کردند بنا براین می‌توانند در این راستا کمک مالی خوبی برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها باشند.

استاندار سمنان با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات موردنیاز پلیس در استان سمنان خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات و تخصیص اعتبارات ملی می‌تواند بخشی از کمبود نیرو را در مجموعه نیروی انتظامی او پلیس راهور استان رفع کند.

وی همچنین بابیان اینکه مراکز تروما برای کمک پزشکی به مصدومان تصادفات در سمنان، آهوان و شاهرود فعالیت خوبی دارد، تصریح کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات پلیس برای امدادرسانی به مصدومان و تصادفات جاده‌ای در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

آشناگر با اشاره به‌ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در نیروی انتظامی سمنان یادآور شد: آموزش دهی در حوزه مسائل امنیتی پلیس به خانواده‌ها در بستر فضای مجازی باید تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار