کد خبر: ۸۶۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 10 June 2020
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری باشت گفت:آتش سوزی جنگل و مراتع منطقه پیچاب در این شهرستان با تلاش نیروهای مردمی و مشارکت ستاد بحران مهار شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سامان گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه ظهر سه شنبه به دلیل نامعلومی شروع شده است.
وی تصریح کرد: مساحت عرصه های طبیعی خسارت دیده از آتش سوزی منطقه پیچاب پس اطفای کامل حریق از سوی کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.
وی ابراز داشت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه پیچاب مهار آتش در این منطقه با سختی صورت گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به وسعت جنگل ها و مراتع این شهرستان از طبیعت دوستان خواست برای گزارش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با این اداره مشارکت بیشتری کنند.
در یک ماه گذشته بیش از هفت فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت از جمله شلالدون، گوهرگان، چاه تلخ و چالموره رخ داده است.
سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.
کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۵  امدادگر برای اطفای حریق با بالگرد به منطقه سختگذر پیچاب اعزام شدند.
وحید محمدی تبار با بیان اینکه هشت سورتی پرواز از سوی بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای انتقال امدادگران و آذوقه در منطقه انجام شد از مسئولان این شرکت قدردانی کرد.
وی با اشاره به کوهستانی و سخت گذر بودن کهگیلویه وبویراحمد افزود: بخش عمده ای از موفقیت مدیریت و اطفای حریق در جنگل ها و مراتع استان مدیون مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و اعزام بالگرد است.
محمدی تبار با یادآوری خشک و پر پشت بودن مراتع کهگیلویه وبویراحمد به دلیل بارندگی های مطلوب امسال تاکید کرد: کمترین بی احتیاطی از سوی چوپانان،گردشگران و افرادی که به جنگل ها و مراتع می روند می تواند منجر به آتش سوزی و خسارت های جبران ناپذیر به عرصه های طبیعی استان شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: آتش زدن پسماند مزارع، بی احتیاطی چوپان ها و گردشگران و اختلاف جوامع محلی از مهمترین دلایل آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان است.
بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است.
این استان با  ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را داراست.
کهگیلویه و بویراحمد با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰ درصد آبهای شیرین کشور را دارد که بدون خاک شور و پوشیده از جنگل های انبوه بلوط است.
این استان با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را در خود جای داده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار