مراتع و جنگل‌های فارس امسال بیشتر از سال‌های قبل در آتش می‌سوزند.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 10 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس امروز در جلسه‌ی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل ها گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های رخ داده است.
منتصری افزود: در این آتش سوزی‌ها هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های مختلف دچار خسارت شده اند.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی‌ها علاوه بر خسارت به گونه‌های گیاهی و مرتعی، گونه‌های جانوری مناطق مختلف استان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با این آتش سوزی‌ها در حال حاضر گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره در مناطق مستعد آتش سوزی مستقر شده اند و آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی را دارند.

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تکلیف دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبرداد و افزود: براساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این جور مواقع پای کار باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اشاره‌ای هم به مجازات مشخص شده برای عاملان آتش سوزی در مراتع و جنگل ها داشت و افزود: علاوه بر مجازات‌هایی که برای عاملان آتش سوزی غیر عمدی در قانون مشخص شده، برای افرادی هم که به صورت عمدی در آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها نقش داشته باشند قانون تا ۱۰ سال حبس را در نظر گرفته است.
در این جلسه بر افزایش هم افزایی بین دستگاه‌های متولی امر و آموزش و اطلاع رسانی به موقع نیرو‌های مردمی برای کمک به اطفا حریق تاکید شد.

برچسب ها: مراتع ، جنگل ، آتش سوزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار