آیت‌الله دژکام با انتقاد از روند و سیستم بانک‌ها که سبب ایجاد موانعی برای تولید شده است، عنوان کرد: در سفر آقای رئیسی بحث ربح مرکب بانک‌ها مطرح شد که رئیس قوه قضائیه اعلام کرد باید جلوی این موضوع گرفته شود و بانک‌ها حق ندارند سبب تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی شوند.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت امام صادق (ع) در هفته پیش‌رو اظهار داشت: امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه است و باید در مساجد با رعایت اصول بهداشتی به این امر پرداخته شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم هر ساله در شیراز به همین مناسبت گفت: امسال نیز این مراسم با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها برگزار می‌شود اما درخواست می‌کنم که به هر صورت که امکانپذیر است، این روز در فضای مجازی و واقعی نمود داشته باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای تحقق این شعار کارهای زیادی است که باید انجام شود و روز گذشته هم آیت‌الله رئیسی به شیراز سفر کردند بر این نکته تاکید داشته و مشکلات کارگران و کارکنان برخی از کارگاه‌ها بررسی شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تلاش رئیس قوه قضائیه بر حل مشکلات این کارگران بود، بیان کرد: استاندار و رئیس کل دادگستری استان فارس هم قول دادند که مشکلات را پیگیری کنند تا حل شود و امیدواریم نظیر این کارها از سوی دیگر مسئولان قوا هم انجام شود.

آیت‌الله دژکام با انتقاد از روند و سیستم بانک‌ها که سبب ایجاد موانعی برای تولید شده است، عنوان کرد: در سفر آقای رئیسی بحث ربح مرکب بانک‌ها مطرح شد که رئیس قوه قضائیه اعلام کرد باید جلوی این موضوع گرفته شود و بانک‌ها حق ندارند سبب تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه آقای رئیسی به صورت همه جانبه امور را مورد توجه قرار دادند، تصریح کرد: در فرمایشات آقای رئیسی این نکته نیز بیان شد که تولیدکنندگان نیز نباید بدحسابی کنند در واقع هم بانک باید مراعات کند و هم مسئولان واحدهای تولیدی اما اگر واحدهای تولیدی در بازپرداخت مشکل دارند بانک‌ها باید صبر کنند.

امام جمعه شیراز همچنین خاطرنشان کرد: در صحبت‌های رئیس قوه قضائیه این نکته نیز مطرح شد که حتی اگر بانکی کارخانه‌ای را به تملک درآورد حق ندارد آن کارخانه را تعطیل کند بلکه باید همچنان فعالیتش ادامه یابد تا کارگران بیکار نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد که قوه مقننه و نمایندگان هم مسائل قانونی در قراردادهای بانکی را مورد توجه قرار دهند تا این قراردادها به شکلی تنظیم شود که به جهش تولید کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به مسئله گرانی و رنج مردم از آن هم اشاره و تصریح کرد: در تحلیل موضوع گرانی 2 مسئله وجود دارد، یکی تورم است که بیماری مجموعه اقتصاد کشور به حساب می‌آید و دیگر گرانفروشی که بی‌انصافی و یک مسئله اخلاقی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در قسمت تورم راه حل اصلی این است که نقدینگی به سمت تولید برود و تولید افزایش پیدا کند، گفت: دولت مامور است این مسیر را از طریق وزارت‌خانه‌های مختلف به ویژه وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کند.

وی با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در تولید به ویژه در استان فارس افزود: نقش عمده تولید در استان فارس بر عهده جهاد کشاورزی است اگر بناست همچنان کار کند، باید حمایت کنیم. تولید در بخش کشاورزی با زندگی مردم استان فارس آمیخته شده باید از این مردم به روش‌های مختلف حمایت شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به مسئله گرانی گفت: در باب گرانفروشی، یک بخش نظارت است که مراکزی مانند دادگستری و سازمان صمت این نظارت را انجام می‌دهند و یک بخش مهم هم اطلاع‌رسانی و شفافیت است باید اطلاع‌رسانی را جایگزین انتقاد صرف کرد.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه انتقاد باید همراه با ارائه راه حل باشد، افزود: صداوسیما و فضای مجازی باید در این زمینه اقدام کنند تا مردم اطلاعات لازم را داشته باشند.

وی درباره اتفاقات اخیر در کشور امریکا نیز گفت: این روزها شاهد آشکار شدن چهره پنهان آمریکا باید با ابزار فضای مجازی و کسانی که با زبان‌های دنیا آشنایی دارند این چهره آمریکا را نشان دهند چراکه آمریکا مظهر ظلم است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند رفتار ما در برابر آمریکا از روی لجبازی است، تصریح کرد: لجبازی در هیچ گوشه تعالیم دین ما مورد پسند نیست اما گرفتن حق ارزش است، کشوری که خود از نظر بهداشتی و رعایت حقوق بشر مشکل دارد، با فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران فعالیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: باید چهره پلید امریکا به دنیا نشان داده شود و قدرت ایران در منطقه و جهان مورد توجه عالمیان قرار بگیرد و ما بتوانیم نقش منطقه‌ای خود را ایفا کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار