۳۳ فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس در ۳ روز گذشته مهار شد‌.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل ازصدا و سیما:‌مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: گسترده‌ترین این آتش سوزی ارتفاعات ظفرآباد و کوه‌های سبز پوشان، مرز مشترک شهرستان‌های شیراز و کوار بوده است.
شهرام منتصری اظهارداشت: از دلایل طولانی شدن عملیات اطفا حریق در بعضی مناطق ، صعب العبور بودن، وزش شدید باد، پوشش انبوه و شرایط خاص توپوگرافیک است.
وی با بیان اینکه علت ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی است، افزود: علت آتش سوزی‌های اخیر بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم و طبیعت دوستان خواست در صورت مراجعه به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
منتصری گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با هشدار جدی به برخی سودجویان که در صدد ایجاد آتش سوزی عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی هستند، افزود: با حمایت بسیار خوب دستگاه قضایی و بر اساس قانون جدید هر کس به صورت عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی آتش افروزی کند، علاوه بر پرداخت جریمه‌های سنگین به حبس تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار