رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گفت: سنجش سلامت نوآموزان اصفهانی از اول مرداد ماه در 55 پایگاه اولیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 13 June 2020

محسن الماسی در خصوص سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: بر اساس سناریوی تدوین شده و تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا برای سنجش سلامت نوآموزان امسال قرار شد که پایگاه‌ها از درجه الف و ج به درجه ب ارتقا پیدا کند و در استان فقط پایگاه درجه ب برای سنجش نو آموزان پیش بینی شده است.

وی گفت: مطابق آمارهای ارائه شده پایگاه‌های درجه ب روزانه ۲۶ مراجعه کننده نوآموز داشتند و طبق برنامه سال گذشته با تصمیم ستاد کرونا عداد ۲۶ نفر به ۲۰ نفر تقلیل پیدا کرد تا حداقل تردد افراد به پایگاه‌ها را داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در پایگاه‌ها مورد توجه است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است که این برنامه با توجه به نوبت‌گیری‌های سیستمی اتفاق می‌افتد و امسال برای هر دانش‌آموز زمان ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اولیا موظف هستند با دریافت برگه ثبت‌نام اینترنتی از مدرسه نوآموز رأس ساعت تعیین شده در پایگاه مربوطه حضور پیدا کنند. همچنین مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک برای پایگاه‌ها فراهم شده و مشکلی پیش نمی‌آید.

الماسی تصریح کرد: توصیه‌ای که به والدین داریم اینکه حتماً باید پدر و مادر یک نفرشان با فرزند به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و خود والدین و فرزندشان از ماسک و دستکش استفاده کنند. اصل شناسنامه کودک باید همراه والدین باشد. علاوه بر آن همراه داشتن پرینت برگه اینترنتی به صورت عکس دار از سامانه تایید شده با مهر مدرسه توسط مدیر مدرسه نوآموز لازم است.

وی با تاکید بر اینکه کارت واکسن و هزینه طرح سنجش به صورت الکترونیکی از طریق دستگاه‌های کارت خوان اخذ می‌شود، گفت: مبلغ آن ۴۰ هزار تومان است و مراجعه نکردن والدین در ساعت تعیین شده ۲۰ هزار تومان جریمه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تاکید کرد: اگر خانواده‌ها در زمان و تاریخ مشخص شده به پایگاه سنجش مراجعه نکنند و برای بار دوم بخواهند حضور پیدا کنند باید ۲۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند تا در زمان تعیین شده بعدی حاضر باشند. این عملکرد به منظور حضور والدین در زمان و ساعت مشخص شده در پایگاه‌های سنجش سلامت است تا از غیبت آنها جلوگیری شود.

الماسی با اشاره به بحث جهش تحصیلی در حوزه سنجش، اظهار کرد: جهش تحصیلی از اواخر خرداد ماه و زمانی که کارنامه‌های نوبت دوم دانش آموزان صادر شد در بحث سنجش مطرح است و مدیران در سامانه‌های مربوطه ثبت نام دانش‌آموز آنها را انجام می‌دهند. باید همه نمرات دانش آموز در کارنامه خ خ (خیلی خوب) خورده باشد و هزینه تست هوش برای جهش تحصیلی ۱۲۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: این هزینه از طریق درگاه الکترونیکی به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و بعد برگه نوبت به خانواده داده می‌شود. ضروری است که خانواده این برگه عکس دار را در تاریخ و زمان مشخص شده که پایگاه سنجش مراجعه می‌کند به همراه داشته باشند تا در پایگاه‌های تخصصی تست کننده بتوانند مراحل سنجش دانش آموزان را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان درباره شروع زمان سنجش نوآموزان برای سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم که برای سنجش از نیمه دوم تیرماه نوبت‌گیری شود و شروع زمان سنجش نوآموزان از اول مرداد ماه باشد. با باز شدن سامانه‌ها سنجش آغاز می‌شود و در شرایط کنونی قریب به ۵۵ پایگاه اولیه برای انجام این کار در سطح استان پیش بینی شده است.

الماسی تصریح کرد: یک تعداد پایگاه‌های تخصصی هم برای سنجش دانش آموزان پیش بینی شده است تا دانش آموزان ارجاعی بتوانند با امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مراجعه کنند و سنجش سلامت آنها انجام شود و بعد از اینکه این سنجش صورت گرفت دیگر دانش‌آموز مشکلی برای ثبت نام نداشته باشد.

وی درباره بحث کنترل بهداشت نوآموزان و مراجعه به مراکز بهداشتی، گفت: در این زمینه رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بحث تکامل سیستم واکسیناسیون دانش آموزان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و نیاز به پیگیری‌های پزشکی است حتماً با انجام معاینات به مراکز بهداشتی ارجاع شوند و انجام این فعالیت با همکاری وزارت بهداشت برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال سنجش نوآموزان از اول مرداد ماه آغاز شود و تا پایان شهریور ادامه داشته باشد و ممکن است در بعضی مناطق در بحث تخصصی تا حدودی مشکلاتی داشته باشیم، اما والدین نگران نباشند سعی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه سنجش نوآموزان استان را خاتمه دهیم.

وی با بیان اینکه مطابق پیش بینی شده امسال تعداد ۸۸ هزار دانش آموز پایه اول برای سال تحصیلی جدید داریم، افزود: سال گذشته از این تعداد برای ۳۷ هزار نفر در پیش دبستانی سنجش انجام گرفته است و حدود ۵۱ الی ۵۲ هزار نفر دیگر باقی مانده است و این اتفاق وابسته به شرایط آمار مهاجرت استان اصفهان دارد که از استان‌های مهاجر پذیر است.

به گفته الماسی؛ هر سال یک تعدادی از همشهریان و هموطنان به استان اصفهان مراجعه می‌کنند و ممکن است در این قضیه مقداری تغییر وجود داشته باشد و امیدواریم که بتوانیم سنجش سلامت دانش آموزان را بر اساس پایگاه‌های تشکیل شده در موعد مقرر تمام کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گفت: با رایزنی که با ستاد سنجش انجام دادیم، قرار شده که اگر زمانی بروز مشکلی در این زمینه احساس شد حتماً افزایش پایگاه‌ها را مد نظر و در دستور کار قرار دهیم تا خللی در روند سنجش نوآموزان ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر در زمینه شرایط کرونا به یک وضعیت امن رسیدیم سنجش پیش دبستان را هم از مهر ماه در دستور کار قرار می‌دهیم، اظهار کرد: با این عملکرد می‌توانیم تا حدودی دغدغه‌های خانواده‌ها را کاهش دهیم و مداخلات بهنگام برای نوآموزان را به طور جدی در روند برنامه داشته باشیم.

الماسی در توصیه به خانواده برای نوبت‌گیری و سنجش نوآموزان، گفت: طبق بخش نامه‌ای به مدیران مدارس اعلام شده که در کدام سامانه‌ باید اطلاعات را وارد و نوبت گیری نوآموز را انجام دهند و در واقع سامانه سنجش به سامانه سناد لینک است. وقتی که مدیر مدرسه دانش‌آموز را در سامانه سناد ثبت نام کرد با زدن کلید مربوطه نوآموز را وارد سامانه سنجش می‌کند و زمان و تاریخ نوبت گیری و مراجعه به پایگاه سنجش را به خانواده اطلاع می‌دهد و باید به پایگاه‌های نزدیک همان مدرسه مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تاکید کرد: برای دانش‌آموز ارجاعی سامانه ثبت می‌کند که در چه تاریخی با برگه نوبت به پایگاه تخصصی مراجعه کند. اطلاعات بقیه دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی در سامانه سناد است و نیازی برای حضور در مدرسه ندارند اما نو آموزان برای ثبت اطلاعات در این سامانه باید به مدارس مراجعه کنند تا به وسیله مدیر این کار در سامانه صورت گیرد.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار