مسئول کمیته هنرهای رزمی سواره استان فارس از آمادگی برای میزبانی رقابت‌های جهانی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: فرهادیان فر در نشست مشترک با مسئولان کمیته هنرهای رزمی سواره با اشاره به میزبانی موفق شیراز در رقابت‌های هنرهای رزمی سواره در سال 2018 گفت: در نامه‌ای به فدراسیون سوارکاری آمادگی استان را برای میزبانی رقابت‌های کشوری و جهانی در انتهای سال 99 و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردیم.

وی افزود: مجموعه سوارکاری و پرورش اسب لپویی که در جنوب کشور بی‌نظیر است را به عنوان محل برگزاری مسابقات به فدراسیون معرفی کرده‌ایم که قرار است بازرسان فدراسیون این مکان را ارزیابی کنند.

مسئول کمیته هنرهای رزمی سواره استان در این نشست ادامه داد: خواستار توجه ویژه به استعدادیابی در این رشته در سطح استان شد و گفت: در صورت میزبانی رقابت‌های ملی و جهانی باید از تمام ظرفیت‌های استان در راستای موفقیت ورزشکاران استفاده شود.

فرهادیان فر ادامه داد: در سال 2018 ورزشکاران 25 کشور به شیراز آمدند و شاهد یک رقابت بی‌نظیر بودیم تا جایی که «کیم یانگ سام» رئیس فدراسیون جهانی کمانگیری روی اسب، رسما میزبانی شیراز را از بهترین میزبانی‌ها دانست.

او افزود: امیدواریم در صورت میزبانی مجدد این بار شاهد حضور ورزشکاران بیشتری در فارس باشیم.

فرهادیان فر اظهار کرد: از هم اکنون باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا در پایان سال میزبان شایسته‌ای باشم.

به گزارش فارس، هنرهای رزمی سواره همان مسابقه کمانگیری روی اسب است که تجهیزاتی مانند نیزه و شمشیر به آن اضافه شده و در سبک‌های مختلف از جمله کره‌ای، مجاری و پهلوانی ایرانی برگزار می شود.

در این رقابت‌ها از کمانی استفاده شده که در تمام دنیا به اسم کمان پرشین و یا ایرانی شناخته می‌شود. در این رشته هر دو مهارت سوارکاری و تیراندازی برای ورزشکار نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار