معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:تاکنون بر اساس آمار اعلامی هشت هزار و ۹۶ نفر در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی از آنها فاقد بیمه هستند.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 14 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حیدر نعمتی اظهار داشت: دستورالعمل پرداختی و سهم بانک‌ها از تسهیلات حمایتی مشخص شده است و باید هرچه سریعتر این تسهیلات ابلاغی که رقم آن ۲۱۶ میلیارد تومان است، جذب شود.

وی افزود: این تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهایی که در اثر کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده و نرخ سود آن ۱۲ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ۲۴ ماهه بوده و کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته‌اند مشمول دریافت هستند.

نعمتی افزود: تاکنون بر اساس آمار اعلامی هشت هزار و ۹۶ نفر در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی از آنها فاقد بیمه هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی افرادی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: همچنین تضامین تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تضامین شخصی انجام می‌گیرد.

نعمتی گفت: همه مسایل و مشکلات در راستای پرداخت تسهیلات بررسی و به مرکز انعکاس داده شده و اگر باز دستگاهی یا بانکی در این زمینه با مشکلی مواجه است می‌تواند به دبیرخانه سامانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاع دهد.

وی تاکید کرد: از همه فرمانداران خواسته شده است تا در شهرستان‌ها پیگیر جذب این تسهیلات برای حمایت از صنوف آسیب‌دیده شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون دو هزار و ۱۷۸ کارگاه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: با توجه به اینکه رقم تسهیلات پرداختی از ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان است حدود ۱۵ هزار نفر مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی از دستگاه‌های دولتی خواست: نسبت به معرفی افراد تحت پوشش خود که دارای صنوف و کد کارگاهی هستند برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار