مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از خریداری ۲۰۰ دستگاه دمنده طی دو سال اخیر برای مقابله با آتش‌سوزی‌های استان خبر داد و گفت: برای مهار آتش در برخی نقاط صعب‌العبور نیازمند بالگرد هستیم.
کد خبر: ۸۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلیل بالایی  با اشاره به چالش آتش سوزی‌ها با توجه به شروع فصل گرما، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، سه عامل اصلی برای وقوع آتش‌سوزی‌های استان شناسایی شده که مهمترین عامل سهل‌انگاری کشاورزان، گردشگران و رانندگان است.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی این گروه‌ها آتشی روشن می‌کنند و یا ته سیگار خود را بین مراتع و اراضی رها می‌کنند که باعث بروز آتش می‌شود.

به گفته این مسئول، اختلافات قومی بین عشایر، ایلات و روستاییان نیز عامل بخش دیگری از آتش‌سوزی‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه سومین عامل اصلی آتش‌سوزی را جارسوزی کشاورزان اعلام و یادآوری کرد: اکنون که فصل برداشت به پایان رسیده، گاهی کشاورزان برای شروع کشت دوم خود اقدام به جارسوزی می‌کنند که این کار هم عامل آتش سوزی و هم جرم است.

وی گفت: مشکل دیگری که در زمینه آتش‌سوزی با آن مواجهیم این است که دیر از وقوع آن باخبر می‌شویم، زیرا با اطلاع زودهنگام می‌توان در همان لحظات اولیه آتش را خاموش و از گسترش خسارت جلوگیری کرد.

بالایی سپس به بیان اقداماتی که برای مدیریت آتش‌سوزی‌ها انجام شده پرداخت و افزود: 86 نقطه بحرانی در زمینه آتش‌سوزی در استان شناسایی شده که بخش عمده توان و تمرکز دستگاه‌ها در این بخش متمرکز است.

وی همچنین از خریداری 200 دستگاه دمنده طی دو سال اخیر برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در استان خبر داد و عنوان کرد: البته این تعداد دستگاه برای وسعت دو میلیون و 400 هزار متر مربعی استان کافی نیست، اما تلاش کنیم پراکنش این دستگاه‌ها به شیوه مناسب صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دستگاه‌های دمنده بین منابع طبیعی، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و ... توزیع شده است.

وی همچنین از افزایش خودروهای آتش‌نشانی منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی‌ها هم خبر داد.

بالایی یکی دیگر از نیازهای مهار آتش خصوصا در نقاط صعب‌العبور را استفاده از بالگرد دانست و گفت: باید تفاهم‌نامه کشوری بین سازمان جنگل‌ها و وزارت دفاع برای استفاده از ظرفیت بالگردهای نیروی هوایی منعقد شود تا در استان‌ها نیز از ظرفیت این بخش برای مهار آتش استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار