نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه کاهش هزینه‌های جاری دولت با هدف رونق تولید لازم است، تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت در مجلس یازدهم موضوعی است که با هدف کمک به اقتصاد کشور از جهات مختلف مورد بررسی واقع خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از آنا:جعفر قادری باشاره به اولویت‌های کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم، گفت: مهم‌ترین اولویت این کمیسیون اصلاح ساختار بودجه است که می‌تواند حتی در تحقق شعار سال نیز کمک‌های شایانی کند.

وی با بیان اینکه کاهش هر چه بیشتر اتکای بودجه به درآمدهای نفتی دیگر اولویت مهمی است که در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد، افزود: افزایش مشارکت بخش‌های غیر‌دولتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دیگر اولویتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه کاهش هزینه‌های جاری دولت با هدف رونق تولید لازم است، تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت در مجلس یازدهم موضوعی است که با هدف کمک به اقتصاد کشور از جهات مختلف مورد بررسی واقع خواهد شد.

قادری با بیان اینکه تشدید بحث نظارت بر محل هزینه کرد بودجه‌ها دیگر موضوعی است که باید در مجلس فعلی پیگیری شود، تصریح کرد: کمک به افزایش درآمدها در کنار کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی موضوعی است که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس باید روی آن متمرکز شود.

وی با تأکید بر اینکه نظارت هر چه بیشتر بر منابع صندوق توسعه ملی و کمک به افزایش اندوخته‌های آن دیگر موضوعی است که برای کمک به بهبود اقتصادی کشور باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم بحث رفع قوانین مزاحم در حوزه تولید به طور حتم یکی از مهم‌ترین دستورکارها خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به طور حتم در صورت لزوم برای حمایت از تولید داخل قوانین مورد نیاز مصوب خواهد شد تا از چالش های فعلی اقتصاد کشور جدا شویم.

وی با بیان اینکه با توجه به جهت‌گیری تجارت در کشورهای پیشرفته به سمت تجارت جهانی لازم است این رویکرد در کشور ما نیز تقویت شود، گفت: در این حوزه اولویت‌بندی برای ارتباط با کشورهای همسایه برای مراودات اقتصادی نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۴۰۸۲/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار