مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اطفاء دو مورد آتش سوزی در مراتع روستاهای فریدن و چادگان واقع در غرب استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱ 14 June 2020

منصور شیشه فروش اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ متر از مراتع روستای بادجان شهرستان فریدن عصر امروز دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه رخ داد و علت آن در دست بررسی است، افزود: با تلاش تیم‌های حفاظت منابع طبیعی و مشارکت تیم‌های محلی حریق در مدت یک ساعت مهار و اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به وقوع حریق در ۲۰۰ متر از مراتع روستای زرگران شهرستان چادگان در ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز با اطلاع رسانی بهنگام و تلاش یک ساعت و نیم تیم‌های حفاظت منابع طبیعی و عوامل آموزش دیده منطقه‌ای کنترل و اطفا شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته وقوع هفت آتش سوزی را در مرتع‌های مناطق جنوب، غرب و شمال استان اصفهان شاهد بودیم، تاکید کرد: نزدیک به یک میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و مرتعی این استان به ویژه در مناطق غربی جنوبی مستعد وقوع آتش سوزی است از این رو ایجاد دو پایگاه پیشگیری و کنترل حریق در این مناطق و همچنین استقرار دائمی بالگرد آبپاش در استان اصفهان ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ارزیابی خسارات ناشی از آتش سوزی‌های اخیر در مراتع بررسی و در روزهای پیش رو اعلام می‌شود.

شیشه فروش یادآور شد: مردم به هنگام مشاهده وقوع آتش سوزی با شماره گیری ۱۵۰۴ ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و یا ۱۱۲ واحد امداد و نجات هلال احمر حادثه را گزارش کنند.

به گفته وی در هشت ماه نخست سال ۹۸ دو فقره حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های غرب و جنوب و ۶۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از جمله در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، گلپایگان، خوانسار، تیران و کرون، لنجان، نطنز و کاشان اتفاق افتاد.

استان اصفهان با وسعت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی، یکصد هزار هکتار جنگل و سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان است.

منبع:ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار