تابناک/ این روزها در شرایطی که مشترکان از کندی اینترنت تلفن همراه گلایه دارند، متوقف ماندن برخی درخواست‌های متقاضیان دریافت اینترنت پر سرعت فیبر نوری با گذشت چند ماه مشکلاتی را برای مشترکان خانگی و تجاری ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 16 June 2020
 

 

تابناک/ این روزها در شرایطی که مشترکان از کندی اینترنت تلفن همراه گلایه دارند، متوقف ماندن برخی درخواست‌های متقاضیان دریافت اینترنت پر سرعت فیبر نوری با گذشت چند ماه مشکلاتی را برای مشترکان خانگی و تجاری ایجاد کرده است.

 

تانوما چیست؟

تانوما (تار نوری مخابرات) به معنی فیبرنوری تا ساختمان است که می‌تواند سرویس‌های گوناگونی ازجمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چندرسانه‌ای و دیگر سرویس‌های مبتنی بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار دهد. اتصالات پهن باند فیبر به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به‌صورت اختصاصی با سیستم‌های مبتنی بر نور است که توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتر را از قبیل تلفن، ویدئو، داده و غیره در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارد.

با وجود این، آمارهای رسمی از روند توسعه و اجرای این طرح و دیدگاه‌های متولیان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چشم‌انداز چندان روشنی را پیش روی تسریع در روند ارائه اینترنت پر سرعت خانگی قرار نمی‌دهد.

فیبر نوری در گیلان

اجرای 100 کیلومتر از تونل ارتباطی فیبرنوری در تاریخ 18 تیرماه سال گذشته با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشت آغاز شد که بنابر اظهارات صابر فیضی سرمایه گذار و مجری این طرح قرار بود طرح تونل ارتباطی شهر رشت با 75 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مدت 4 تا 6 ماه راه اندازی شود.

مشکلات عدیده مشترکان تانوما در رشت

تانوما در رشت مصداق بارز ضرب المثل قدیمی: خوش استقبال و بد بدرقه می باشد. موضوعی که صدای بسیاری از مشترکان اینترنت فیبر نوری در رشت را در آورده است. تماس های مکرر و روزانه از سوی نماینده فروش شرکت پیمانکار (شرکت فرداد شمال، ارایه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت فیبر نوری –تانوما- ) جهت نصب و راه اندازی تانوما در منزل شما از یک سو و عدم پشتیبانی مناسب پس از انعقاد قرارداد از سوی دیگر باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده برای شهروندان رشتی شده است. نکته جالب اما تعطیلی واحد پشتیبانی شرکت پیمانکار تانوما از ساعت 22 الی 8 صبح می باشد. یعنی اگر مشکل بوجود آمده مابین این ساعات باشد، شما چاره و راه دیگری جز صبر کردن ندارید! اعتراض شما هم بدون پاسخ، یا حداکثر با یک ایموجی لبخند مواجه خواهد شد. حتی در موردی دیده شده که ادمین صفحه ی پشتیبان تانوما در اینستاگرام در پاسخ به اعتراض مخاطب خود در خصوص چرایی قطع اینترنت این گونه پاسخ داده است: "کسی شما را مجبور کرده که از سرویس تانوما استفاده کنید؟" پاسخی که در هیچ کجای دنیا نظیر آن نیز مشاهده نمی شود. به نظر میرسد مقوله تکریم مشتری و ارباب رجوع به تهدید مبدل گشته است.

یادآوری چند نکته اساسی در مواجه با مشتری

موضوع حق الناس همواره از اهمیت بالایی در جامعه ما برخوردار بوده است و علما بارها تاکید نموده اند که حق الله زمانی رعایت می شود که حق الناس رعایت شود. رضایت خداوند هم در این است به حق الناس توجه ویژه ای داشته باشیم و حتما صاحب نظران تبیین خواهند کرد که حقوق مصرف کننده نیز بخشی از حق الناس است.

نباید فراموش کرد که بر اساس تجارب و مستندات موجود در طی سالیان گذشته عدم توجه به مشتری در سازمان هایی که خصوصا با قشر گسترده ای از جامعه درگیر هستند موجبات نارضایتی آنها را به وجود آورده است و علاوه بر طرح شکایات از طرف مشتری، اثرات سوء روانی و تبلیغاتی در بازارهای مختلف و به طور ویژه بازار IT کشور برای آنها به همراه داشته است.

شاید لازم باشد یکبار دیگر نکات اساسی که در مواجه با مشتری باید به خاطر داشته باشیم را یادآوری نماییم:

1. به مشتری همیشه پاسخ مثبت دهید.

2. سیستمی داشته باشید که بتوانید همیشه هر کاری را همان دفعه اول به خوبی انجام دهید.

3. کمتر وعده دهید و بیشتر عمل کنید.

4. به تمام کارکنانی که با مشتریان شما سروکار دارند اختیار رسیدگی به آن مشکلات را نیز بدهید.

5. اگر گله و شکایتی به گوش شما نرسد مطمئن باشید مشکلی وجود دارد.

6. همه چیز را مرتبا کنترل و اندزه گیری نمایید.

7. در پرداخت ها با مشتریان مانند شرکای تجاری خود رفتار کنید.

8. به مشتریان خود احترام بگذارید.

9. بهترین روش را یاد بگیرید، از آن سرمشق گرفته و آن را بهتر از آنچه بوده انجام دهید.

10. به صحبت های مشتریان خود با دقت گوش فرا دهید.

سخن آخر: مدیرکل مخابرات گیلان حامی مشترکین باشد

این نحوه رفتار نامناسب و پاسخ های توام با عصبانیت و غیر قابل توجیه برخی شرکت های همکار با مخابرات با مشترکین، این شائبه را بوجود می آورد که شاید این شرکت ها و مدیرانش مورد تفقد و حمایت مدیران ارشد اداره کل مخابرات استان گیلان قرار دارند که این گونه به خود جسارت پاسخ های خلاف عرف به مشترک و ارباب رجوع را می دهند. بنابراین از علیرضا پارسایی سرپرست مخابرات استان گیلان انتظار می رود با مدیریت سریع این موضوع، نسبت به رفع این شائبه ها اقدام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار