حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم درباره سیاست خودروسازان برای تامین نیاز بازار، گفت: فعالیت خودروسازی‌ها ایرادات متعددی دارد؛ نخست آنکه خودروهای تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و این شرکت ها نمی‌توانند ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین اصول را اجرایی کنند.
کد خبر: ۸۶۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 16 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم درباره سیاست خودروسازان برای تامین نیاز بازار، گفت: فعالیت خودروسازی‌ها ایرادات متعددی دارد؛ نخست آنکه خودروهای تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و این شرکت ها نمی‌توانند ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین اصول را اجرایی کنند.

تولید خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار نیست


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: منظور از بی‌کیفیت بودن خودروهای داخلی، محروم بودن این محصولات از آپشن های به روز و پیشرفته دنیا نیست در واقع چارچرخ‌های داخلی، علاوه بر اینکه از امکانات مناسبی برخوردار نیستند، حتی امنیت سرنشینان را نیز تامین نمی کند و هرساله افراد زیادی به دلیل نا امن بودن این محصولات جان خود را از دست می دهند.

وی همچنین با بیان اینکه تولید خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار نیست، اظهار کرد: از آنجا که خودرو به کالایی سرمایه‌ای و تجاری تبدیل شده، رابطه تقاضا و عرضه در بازار به هم خورده و سرمایه های سرگردان به سمت این بازار روانه شده که این امر به گرانی خودرو دامن زده است، مادامی‌که دولت برنامه ای برای ساماندهی نقدینگی موجود در جامعه نداشته باشد، وضعیت بهتر نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم تامین سرمایه در گردش خودروسازان را یکی از دلایل گرانی خودرو دانست و اضافه کرد: در حال حاضر خودروسازان با هدف تامین نقدینگی، طرح های پیش فروش خودرو را اجرایی می کنند، با تداوم این روند خودروسازان همانند کشتی به گِل خواهند نِشَست و علاوه بر اینکه نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، با زیان های انباشته و ورشکستگی نیز روبه رو می شوند.

فیروزی با بیان اینکه ورشکسته بودن خودروسازان موضوع دور از انتظاری نیست، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی باید گزارشی از وضعیت مالی خود به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کنند زیرا در حال حاضر بسیاری از شرکت های اقماری آنها به دلالی یا فعالیت‌های بانکی مشغول هستند در حالی باید به دنبال رونق بازار سهام یا ساخت قطعه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار