معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی 27 کودک CF در استان، از پیگیری‌ جدی جهت اعزام یک فوق تخصص ریه اطفال به استان خبر داد و افزود: تا آن زمان جهت رسیدگی بهتر به وضعیت این کودکان هر ماه یک فوق تخصص ریه اطفال را به استان می آوریم.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 16 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،در پی انتشار گزارش ایسنا، با عنوان "شوربختی این بچه‌های شور..." که در آن به تشریح مشکلات کودکان CF در استان پرداخته شده بود، دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود 27 کودک CF در استان، گفت: این کودکان به دلیل بیماری ژنتیکی که دارند، با انواع و اقسام مشکلات و بیماری‌ها و بویژه مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به نیاز این کودکان به انجام معاینات مستمر توسط فوق تخصص ریه اطفال، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا که سلامت این کودکان را بیش از پیش تهدید می کند، بصورت جدی پیگیر حضور فوق تخصص ریه اطفال در استان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مکاتبات لازم با وزارت بهداشت صورت می‌گیرد تا در نهایت بتوانیم یک فوق تخصص ریه اطفال را برای این کودکان بصورت مقیم به استان بیاوریم.

روشنی به تعداد اندک پزشکان این رشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه این محدودیت در سطح کشور نیز وجود دارد و به دلیل تعداد اندک این پزشکان، در خصوص اختصاص این تخصص به استان کرمانشاه در دور جدید توزیع نیروهای متخصص اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تا زمانی که بتوانیم یک پزشک فوق تخصص ریه کودکان را بصورت "مقیم" به استان بیاوریم، مقرر شد تا یک روز در ماه، پزشک فوق تخصص ریه اطفال بصورت پروازی از تهران به استان آورده شود تا کار معاینه این کودکان را انجام دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهت رسیدگی بهتر به وضعیت این کودکان هماهنگی‌های لازم جهت ویزیت این بیماران توسط فوق تخصص غدد اطفال و انجام خدمات کار درمانی و فیزیوتراپی تنفسی در کلینیک بوستان دانشگاه واقع در بلوار پرستار روبروی بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری وضعیت این بیماران اظهار کرد: مکاتبات لازم جهت تامین داروهای مورد نیاز این بیماران با معاونت غذا و دارو انجام شده است.

روشنی در پایان از خانواده‌های این بیماران خواست جهت تشکیل پرونده درمانی به واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار