عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد عروس و داماد گراشی زندگی مشترک خود را با دردسرهای کرونا آغاز کنند.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 16 June 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: دکتر مهروری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش در جلسه ستاد کرونا فرمانداری با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم و مجالس عروسی یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان گراش بوده است گفت: یک نفر مبتلا با حضور در یک مراسم عروسی، موجب ابتلای حدود ۴۰ نفر دیگر به ویروس کرونا شد.

از ۴۰ نفری که در سنین مختلف مبتلا به کرونا شده بودند، حداقل ۷ نفر در بیمارستان بستری شدند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند.

این عروسی خبرساز هفته گذشته برگزار شد و همزمان آمار کرونا گراش جهش یک‌باره‌ای داشت. چهارشنبه ۲۱ خردادماه آخرین روزی بود که آمار مبتلایان به کرونا منتشر شد در دو روز آخر به ترتیب ۲۹ و ۳۰ نفر به آمار مبتلایان اضافه شد که تعدادی از آن‌ها متعلق به شرکت‌کنندگان در این عروسی خبرساز بود البته اضافه شدن موارد دیگر باعث شد که آمار کرونا در گراش به مرز قرمز شدن برسد.

از روز پنجشنبه با دستورالعمل وزارت بهداشت اعلام آمار در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها متوقف شد و تنها آمار به صورت متمرکز و ملی اعلام می‌شود.

بر اساس گفته یکی از حاضرین در این عروسی: «اول گفته شد ابتلا افراد برای خوردن کیک از قاشق مشترک بود ولی سر سفره قاشق یک بار مصرف وجود داشت. عروسی سه روز طول کشید و در طی این مدت افراد بدون رعایت در کنار هم بوده‌اند که احتمال انتقال ویروس وجود داشته است.»

از زمان آغاز کرونا مساله برگزاری مراسم عروسی از موضوعات چالش‌برانگیز بود. از اسفندماه تا ابتدای خرداد عملا مراسم‌های عروسی تعطیل شده بود اما از خرداد به تدریج برگزاری جشن‌ها عروسی آغاز شد. با وجود تاکیدهای زیاد در مورد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی این عروسی‌ها یکی از متهمان اصلی گسترش کرونا هستند.

فرماندار گراش در جلسه ۲۷ خرداد ستاد مقابله با کرونا گفت: مراسمات عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در گراش است و برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در شهرستان با تصمیم ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در شرایط فعلی ممنوع است.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار