کد خبر: ۸۶۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 18 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور بسیار به هم ریخته است و دولت توجهی ندارد گفت: دولت حوزه اقتصادی را به حال خود رها کرده است.

 
نماینده مردم رشت: دولت «حوزه اقتصادی» را به حال خود رها کرده است

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اوضاع اقتصادی کشور را بسیار به هم ریخته توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دولت در حال حاضر توجهی به بخش اقتصادی ندارد اظهار داشت: دولت تمام جلسات خود را به بحث مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده و اقتصاد را به حال خود رها کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شرایط کشور از حیث شیوع ویروس کرونا و تذکر مقام معظم رهبری در این زمینه به دولت را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه در ابتدای بروز این بحران دولت به خوبی جهت رفع مشکل ورود نکرد عنوان کرد: علاوه بر این‌ها عملکرد دولت در بحث حقوق شاغلان و بازنشستگان نیز نواقص فراوان دارد.

کوچکی‌نژاد کم کردن فاصله بین بازنشستگان و شاغلان از حیث مقدار دریافتی آنان در سال را یکی از اموری که دولت باید برای آن برنامه‌ریزی کند خواند و تصریح کرد: طبق قانون برنامه حقوق‌ها و دریافتی‌ها باید به شکلی تنظیم شود که فاصله بین بازنشستگان و شاغلان به 15 درصد برسد.

وی با بیان اینکه فاصله بین بازنشستگان و شاغلان کم نشده است از شرایط اقتصادی و معیشتی بسیار سخت بازنشستگان سخن گفت و خاطرنشان کرد: بازنشستگان قشر محروم و نیازمند جامعه محسوب می‌شوند و نیازمند حمایت دولت هستند اما دولت فاصله آنان را با شاغلان چندین برابر افزایش داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس گزارشات مسئولان دولتی را در بحث مسائل اقتصادی بیشتر کلیشه‌ای توصیف کرد و اظهار داشت: اینکه طبق یکسری گزارشات ارائه شده شاخص‌های اقتصادی رشد کرده و اقدامات خاصی در این زمینه انجام شده است را مردم باید بتوانند در زندگی خود به خوبی لمس و آثار آن را درک کنند.

وی با بیان اینکه عواملی مانند تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکایی‌ها، کمبود ذخایر ارزی و کاهش صادرات در دهه‌های اخیر موجبات محدود شدن ارز و دلارهای بانک مرکزی را فراهم کرد افزود: این موضوع یعنی کمبود ارز درست در زمانی که صادرات کالاها و فروش نفت کشور دچار بحران‌های شدیدی شد به اوج خود رسید. 

نماینده مردم رشت در مجلس هنر دولت را در کنترل نرخ ارز و تثبیت شرایط آن در سطح بازار تلقی کرد و با بیان اینکه تاکنون چنین اتفاقی در کشور رخ نداده است عنوان کرد: تلاطمات بازار ارز این روزها بسیار شدید است و بر این اساس ظاهراً باید در آینده‌ای نزدیک شاهد نوسانات شدیدتری در این زمینه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار