ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (۳۰ خرداد ۹۹) به گرامیداشت هفته قوه قضاییه، ضرورت تبلیغ در جامعه اسلامی، تاخت و تاز کرونا، کمبود آب با شروع فصل گرما و نیز وضعیت ناآرامی‌ها در آمریکا و شکست حضور این کشور در منطقه پرداختند.
کد خبر: ۸۶۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 20 June 2020

امام جمعه شهر صدرای شیراز، حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه ۱۳۶۰ از نبود نمایندگی سازمان تبلیغات در شهر صدرا انتقاد کرد و ابراز داشت: درخواست اختصاص زمین یا ساخت بنا برای نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در این شهر طی چندین سال به نتیجه نرسیده است؛ همچنین مدت‌هاست که پیگیر تأسیس دو دبیرستان علوم و معارف اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستیم.‌

همه دستگاه‌ها حامی قوه قضاییه باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن هفته قوه قضاییه ، عنوان کرد: هر فرد مظلومی باید بتواند حق خود را بگیرد و همه دستگاه‌ها باید حامی قوه قضاییه باشند.

امام جمعه شهر صدرا با بیان اینکه مدت زمان بازداشت‌ موقت باید کوتاه تر باشد، اظهار کرد: تعداد زندانیان باید به حداقل برسد و مجازات‌های دیگر جایگزین شود؛ همچنین باید مراقب حفظ آبروی اشخاص بود که قبل از اثبات جرم، نام افراد متهم برده نشود.

حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان بیان داشت: افزون بر این نباید در اجرای احکام تأخیر شود و فعالیت‌های پیشگیرانه از جرم تحقق یابد؛ همچنین حمایت از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر، طبق اصل ۸ قانون اساسی صورت گیرد و قوه قضاییه به منزله مظهر عدالت و پناهگاه ملت با ایجاد امنیت در فضای اقتصادی، مبارزه قاطع و صریح با مفسدان اقتصادی را در دستور کار قرار دهد.

کرونا به افول آمریکا و زوال نظام لیبرال می‌انجامد

وی به اعتراضات مردم آمریکا اشاره کرد و اعلام خودمختاری برخی ایالت ها و شهرهای آمریکا را مسئله مهمی دانست و گفت: کرونا به افول آمریکا و زوال نظام لیبرال می‌انجامد و قدرت رهبری در آمریکا به چالش کشیده شده است.

حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع ضرورت تبلیغ در دین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: اسلام دین دعوت است و مسلمانان باید در دعوت به وحدت پیش قدم باشند، در سیاست خارجی، وزارت خارجه ما باید در این بخش فعال باشد و بخش فرهنگی وزارت خارجه در خارج از کشور باید با برنامه ریزی، کنفرانس های اسلامی را فعال کند و با دعوت علمای مذاهب، بحث های توحیدی، معاد، رسالت انبیا و دیگر مباحث اشتراکی را به مباحثه بگذارد و به مظلومان و مستضعفان فکری و فرهنگی و اقتصادی کمک کند.

مردم دژگاه با کمبود آب و قطعی برق مواجه‌اند

امام جمعه فراشبند در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه به مسئله کم آبی و فشار کم آب در بعضی از روستاها مخصوصاً روستاهای منطقه دژگاه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون گرمای منطقه دژگاه به ۴۵ الی ۴۷ درجه می رسد و خدا را خوش نمی‌آید که مردم زحمتکش کشاورز این منطقه دچار کمبود آب شرب و قطعی برق هم باشند.

کرونا نه تمام شده و نه ضعیف

حجت الاسلام هادی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا نه تمام شده و نه ضعیف شده است، از شهروندان درخواست کرد این بیماری را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن دست‌ها به صورت مستمر و ضدعفونی کردن سطوح به سلامت خود بیندیشند.

خطیب جمعه مرودشت نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شکسته‌شدن هیمنه پوشالی آمریکا و ایادی استکبار در منطقه، افزود:آمریکا سعی می‌کند امروزه با قدرت نرم و با تهدید به اهداف شوم خود دست پیدا کند ولی شاهد افول قدرت این سیطره استکباری در منطقه هستیم.

حجت الاسلام مهدی آقائی ابراز داشت: آنچه امروز از آن باعنوان افول قدرت آمریکا یاد می‌کنیم ،افول قدرت نرم آنان است و بدان معناست که کسی به حرف آمریکایی‌ها در منطقه بها نمی‌دهد.

شهید بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، از شهید بهشتی به‌مثابه معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

امام جمعه مرودشت عدالت را از پایه‌های حکومت برشمرد و اجرای آن را در جامعه سبب پیوند محکم مردم و حکومت و ایجاد انسجام ملی دانست.

امام جمعه سعادت‌شهر نیز در خطبه‌های امروز خواستار نظارت هوشمندانه و فعال در دستگاه‌های مختلف شد و عنوان کرد: از دولت انتظار می‌رود با هماهنگی و برنامه‌ریزی و اقدام قاطع در همه مراحل نظارتش دقیق باشد و چنین تلقی نشود که در سال پایانی دولت کارها رها شده است.

اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای مانع تکمیل طرح آبرسانی به سعادت‌شهر

حجت الاسلام امین عزیزی در ادامه به موضوع طرح آبرسانی از دهانه سد سیوند به سعادت شهر اشاره کرد و گفت: دو سال است که شبکه لوله‌کشی آب از منطقه یادشده به سعادت شهر رسیده؛ اما به دلیل اختلاف بین شهرداری سعادت شهر و آب منطقه‌ای این طرح راکد مانده و مردم از کم آبی رنج می‌برند.

وی افزود: سازمان آب منطقه ای فارس با حفر هفت حلقه چاه در دهانه سد سیوند طرحی را در چهار سال پیش آغاز کرد هم‌اکنون دوسال است که آب به مخزن شماره یک سعادت‌شهر رسیده است و برای انتقال آب به مخزن شماره ۲ باید مسافتی حدود ۲۰۰ متر را از مسیر باغی که متعلق به شهرداری است، عبور دهد؛ اما متاسفانه سازمان آب منطقه‌ای نسبت به پرداخت حق و حقوق شهرداری امتناع می‌ورزد.

محاکمه مفسدین اقتصادی تأثیری در وضع معیشت مردم ندارد

نماینده ولی فقیه در منطقه داریون شیراز ، حجت الاسلام والمسلمین محمد حمیدی نژاد نیز ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: هنوز جای سؤال برای مردم باقی است که چرا در حالی که مفسدین اقتصادی بعضا محاکمه و حتی اعدام می شوند، تأثیر قابل توجهی در معیشت و زندگی مردم مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: مردم در زمان حکومت طاغوت قلدری را تحمل می‌کردند؛ چرا که امیدی نداشتند از زیر تاج شاه عدالتی خارج شود، اما امروز انتظار دارند که زیر عمامه روحانیت عدالت ببینند و اگر بنا باشد مفسدین و فاسدین در پناه عمامه مصون از محاکمه باشند، این عمامه را باید به آتش کشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار