روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها، وضعیت این شهرستان در ابتلا به بیماری کرونا قرمز شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:این روابط عمومی روز شنبه از شهروندان خواست از شرکت در تجمعات و دورهمی ها جداً خودداری کنند و در صورت اجبار برای بیرون رفتن از منزل ، حتما از ماسک استفاده و اصول پیشگیرانه را رعایت کنند.

دکتر محمد رادفر رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش نیز با بیان اینکه تعداد بستری ها ی بخش های کرونا در این بیمارستان در حال افزایش است گفت: آمارِ بستری در این بیمارستان اکنون نسبت به ماه‌های گذشته بی سابقه بوده است از این رو ممکن است ناچار شویم مجددا بعضی خدمات بیمارستان را متوقف کنیم.

رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش در خصوص آمار بستری بخش های تنفس کرونا در این بیمارستان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان هستیم به طوری که به علت تکمیل ظرفیت بخش اصلی، ناچار به بازگشایی بخش دیگر جهت بستری بیماران شده ایم.

وی افزود: ادامه این روند بسیار نگران کننده است زیرا علاوه بر افزایش تعداد بیماران و به مخاطره افتادن سلامتی جامعه ، با خستگی کادر درمان و کمبود نیروی انسانی در بیمارستان مواجه خواهیم شد و همچنین جهت حفاظت از سلامتی مراجعه کنندگان به بیمارستان و کادر درمان، ممکن است ناچار شویم خدماتی که از قبل و به دنبال یک وقفه دوباره در بیمارستان راه اندازی شده، مجددا، تعلیق گردند که به هیچ وجه رضایتبخش و به نفع جامعه نخواهد بود.

دکتر رادفر در ادامه تصریح کرد: لذا ضمن یادآوری این موضوع که تعداد بستری ها از زمان شروع بیماری در اوج خود می باشد می بایست اقدامات پیشگیرانه را رعایت و از حضور در تجمعات از قبیل مراسم مهمانی ، عروسی، ترحیم و دورهمی ها بسیار جدی پرهیز شود تا با این اقدامات شاهد نزولی شدن روند ابتلا به این بیماری باشیم.

طی ۲۴ ساعت منتهی به ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۹۸۶ مورد بستری شدند.مجموع بیماران در کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسید متاسفانه در طول مدت یاد شده ۱۲۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار