مدیر جهادکشاورزی فیروزآباد با بیان اینکه امسال ۲هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است، گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن کلزا از مزارع فیروزآباد برداشت شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:ایرج دهقانی اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفته است.
وی با بیان اینکه کشت محصول کلزا شهرستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۹۰ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته که سه هزار تن برداشت داشته است.
مدیرجهادکشاورزی فیروزآباد با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا از اردیبهشت‌ماه آغاز و هم‌اکنون به پایان رسیده است، گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن کلزا از مزارع فیروزآباد برداشت‌شده است که کار برداشت این محصول با ۲۵ دستگاه کمباین انجام گرفت.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۰۰ تن از این محصول به‌صورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان از کشاورزان خریداری شد، افزود:کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ماده اولیه روغن‌های خوراکی کشور از واردات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا دولت از کشت محصولاتی از جمله کلزا که به آب کمتری نیاز دارد، حمایت می‌کند.

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، فیرزوآباد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار