استاندار فارس بر تشدید و کنترل هدفمند در مکان‌هایی مانند ترمینال‌ها، حمل و نقل عمومی درون شهری، مراسم‌ و تجمعاتی که احتمال شیوع کرونا وجود دارد، تاکید کرد و گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی موارد تخلف از پروتکل‌های بهداشتی را گزارش دهند و نیروی انتظامی برابر با دستورات قضایی و مقررات اعمال قانون کند.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت‌الله رحیمی در جلسه با روسای کمیته‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه تاکنون با اقدامات انجام شده دراستان توانسته‌ایم از جان و سلامتی مردم محافظت کنیم، افزود: در این مسیر دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، فرمانداران و سایر گروه‌ها و نهادها خدمات شبانه روزی زیادی ارائه داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس تاکید کرد: مشکل اصلی از زمانی شروع می‌شود که یک تهدید را بی اهمیت بپندارند و حساسیت جامعه به آن کاهش یابد.

او با بیان اینکه در روزهای گذشته برخی تصور کرده‌اند شرایط عادی است این برداشت را نادرست دانست و افزود: بارها تکرار شده تا زمانی که حتی یک فرد مبتلا به کرونا وجود داشته باشد خطر همچنان باقی است و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیز سبب تشدید شیوع آن خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: البته ایجاد حساسیت در میان مردم به منظور رعایت اصول بهداشتی به معنای ایجاد استرس واضطراب نیست.

رحیمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواست با یک بررسی میدانی مکان‌های شیوع و دلایل تسریع در شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده و با همکاری سایر نهادها به کنترل هدفمند بیماری بپردازند.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس عنوان کرد: مراکز آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه باید آمادگی لازم برای هر نوع شرایطی را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات درخور توجهی در راستای افزایش پهنای باند و تامین اینترنت در مناطق مختلف استان انجام شده است، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی در استان تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونااقدامات موثری در زمینه ضد عفونی مکان‌های عمومی در شهرهاو روستاهای استان انجام شده است، بر لزوم تداوم این روش های پیشگیرانه تاکید و اضافه کرد: شهرداری شیراز نیز ضد عفونی معابر و خیابان‌های منتهی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها ، متروو اتوبوس‌ها وغیره را در دستور کار قرار دهد.

استاندار فارس با اشاره به شدت بیشترشیوع کرونا در شهرستان‌هایی مانند لار، خنج، اوز، گراش و جهرم، گفت: فرمانداران این شهرستان‌ها محدودسازی بعضی فعالیت‌ها و تشدید رعایت پروتکل‌ها را با جدیت در دستور کارقرار دهند.

او با بیان اینکه سامانه مبادلات مجازی با همکاری سازمان صمت و اداره کار راه‌اندازی شده است، توسعه و تقویت این روش در مبادلات در مقابله با شیوع کرونا را موثر توصیف کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج، سپاه، دستگاه‌های اجرایی و سایر گروه‌ها و نهادهای مردمی را برای رعایت نکات بهداشتنی تشویق کنند، بر لزوم توجیه افرادی که سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند، تاکید کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی ملکف به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، اضافه کرد: انجام ضد عفونی در ورودی ادارات و ترغیب مراجعان به استفاده از ماسک در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار