استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و گردشگری بر رونق اقتصاد فرهنگ‌مبنا و بومی‌گرا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: عنایت الله رحیمی در نشست کانون کارآفرینی با اشاره به رسالت این کانون در شناسایی افراد مستعد و توانمند اظهار داشت: وظیفه استانداری حل مشکلات کانون کارآفرینی است و در این مورد کارآفرینی می‌تواند با کمترین هزینه و بیشترین سرمایه‌گذاری، رونق‌بخش اقتصاد باشد.

وی بیان کرد: اقتصادِ فرهنگ‌مبنا نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی ندارد و اجرای این طرح در بعضی از کشور‌ها باعث نوسازی، بازسازی و زنده سازی شهر‌ها و کشورشان شده است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه کارآفرینی ما یک نوع کپی‌برداری است و براساس اجرای طرح اقتصاد فرهنگ‌مبنا در شیراز باید توجه کرد که بر مبنای فرهنگ چگونه می‌توان اقتصاد خلاق را ایجاد کرد، افزود: باید در نظر گرفت آیین روضه خوانی، تعزیه، ایام سوگواری ماه محرم، تواشیح ، قرآن خوانی، سرایندگی اشعار حماسی و مذهبی چقدر کشش برای برند شدن دارند.
رحیمی تصریح کرد: برای محصولات ویژه شیراز چقدر می توان برندسازی کرد و در این راستا یکی از برند‌های شیراز که گذشتگان آن را برند کردند، فالوده شیرازی است که در کشور‌هایی نظیر کانادا و هند شناخته شده و فرصت‌های ثروت‌ آفرینی به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: داشتن اقتصاد ورزش در قالب برگزاری لیگ برتر یا میزبانی جشنواره‌های هنری، عنوان شهر جهانی صنایع دستی به ویژه ثبت جهانی منبت از دیگر مواردی است که باید توجه قرار گیرد.
استاندار فارس بابیان اینکه برای رونق بخشیدن به صنعت، معدن و سه کارخانه فولاد باید برنامه‌ریزی کرد، افزود: در پایان سال با تولید 100 هزار تن شمش آلومینیم در فاز نخست و 350 هزار تن در فاز نهایی با کامل کردن زنجیره فولاد می توان از تراوش فکری اعضاء کانون کارآفرینی استفاده مطلوب کرد.
رحیمی اظهار داشت: با دارا بودن معادن برتر، سنگ‌های تزئینی، نسوز و صنعتی به عنوان مزیت‌های نسبی، باید توجه داشت به چه میزان به استاندارد‌های مورد نظر مصرف کنندگان یا مقصد صادرکنندگان رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی و صنایع به عنوان زنجیره‌های تولید، گیاهان دارویی و شیرین بیان که عنوان ارز آورترین محصول را دارد همچنین در زمینه بسته بندی و بازاریابی محصولات تا چه اندازه توانسته‌ایم مشکلات را پیگیری کنیم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه دلالی به عنوان یک شغل و خدمات، بازرگانی و تجارت بیشترین میزان سطح اشتغال و ارزآوری را به خود اختصاص داده است، افزود: در صنایع گردشگری با وجود دو محور جهانی هخامنشی و ساسانی در فارس و نیز با چندین اثر ثبت شده جهانی و 3 هزار اثر ثبت شده ملی باید میراث فرهنگی، کانون گردشگران و آژانس‌های مسافرتی با برنامه به مسائل گردشگری ورود کنند.
رحیمی گفت: در اقتصاد ملی، منطقه‌ای و بین المللی با واقعیت‌های امروز جهان اقتصاد مواجه شویم و به طور واقعی و به دور از فضای مبهم فعالیت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار