دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمانشاه از حمایت کامل دادسرا از ستاد ساماندهی نرخ اجاره مسکن خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 21 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با اصحاب رسانه به مناسب هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم سید محمدحسینی بهشتی و ۷۲ شهید دیگر در دادسرای کرمانشاه برگزار شد. شهرام کرمی در این جلسه با بیان اینکه از قیمت و مصوبات ستاد ساماندهی نرخ اجاره مسکن در کرمانشاه به طور کامل حمایت می کند اظهار داشت: متاسفانه قیمت مسکن در سال جاری به طور سرسام آوری افزایش یافته که یکی از دلایل آن ثبت قیمت های کاشناسی نشده و نجومی در اپلیکیشن های موجود است. ستاد تشکیل شده شامل نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، اتاق اصناف و اتحادیه بنگاه های معاملات ملکی بوده که درصورت عدم رعایت مصوبات قیمتی این ستاد به بنگاه های متخلف تذکر داده شده و با پلمب آن از ادامه فعالیت جلوگیری می شود.

 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با بیان اینکه نزاع های درون شهری نسبت به جمعیت خود و شهرهای مشابه پایین تر است تصریح کرد: نزاع های خیابانی با صلاح گرم و سرد و چه صرفا با ایجاد هیاهو نامناسب بوده و دستگاه قضایی استان به سرعت ورود پیدا کرده و مجازات لازم در بازه زمانی کوتاه صادر می شود. بعدروانی موضوع در واردنمودن استرس به همشهریان بوده و درصورت بازنشر گسترده تن در کشور باعث تضعیف فرهنگی کرمانشاه و تخریب چهره آن در سطح ملی می شود؛ لذا از مردم تقاضا داریم از بازنشر این تصاویر دلخراش خودداری کنند زیراکه دستگاه قضایی کرمانشاه به مجازات آن ها خواهد پرداخت.

وی افزود:تمامی اقدامات دادسرا از تشکیل پرونده تا ختم آن در سامانه CMS در کلاس های پرونده ۱۶ رقمی به صورت الکترونیکی درج می شود. در سه ماه اخیر با آموزش کارکنان دادسرا درمورد این سامانه توانستیم رتبه دادسرای کرمانشاه را از ۳۰ به سه و بعضا دو در کشور ارتقا دهیم که موفقیتی چشمگیر است.

کرمی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم اعزام زندانیان بی خطر به مرخصی ادامه داد: ۲۴۵۶ نفر از این افراد از بدو شیوع ویروس کرونا به مرخصی اعزام شده که تقریبا نصف ظرفیت زندان خالی شده است. لازم به ذکر است که ۶۰۹ نفر مرخصی پایان حبس داشته و تعداد ۳۳۲ نفر نیز با حکم مقام معظم رهبری در عید نوروز و نیمه شعبان مورد عفو قرار گرفته و ۷۶ نفر نیز آزادی مشروط دریافت کرده اند. در سه ماه اخیر ۹۵۱۸ مورد پرونده ورودی به دادسرا بوده که علارغم مشکلات بسیار با وجود همه گیری ویروس کرونا حکم ۱۰۳۳۳ پرونده صادر و مختومه شد.

دادستان استان کرمانشاه در پایان گفت: باتوجه به پتانسیل استان در کشاورزی و وجود زمین های حاصل خیز متاسفانه زمین های کشاورزی با کاربری A و بهترین کیفیت با قیمت های گزاف زیر ساخت و سازهای غیرقانونی رفته و این سرمایه گرانبها به خطر افتاده است. روی دادن این اتفاق سبب نابودی زمین، کاهش تولید و افزایش بیکاری شده که در این راستا ۴۷۰ مورد از این تخلفات شناسایی شده و با تخریب سازه پایان پذیرفته است. یکی از چالش های کشور مشکل کم آبی در آب های جاری و زیرزمینی بوده که به این دلیل ظرف سه ماه اخیر ۶۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مسدود شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار