معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز ، شرایط تامین انرژی برق برای تابستان امسال را حساس تر از گذشته توصیف و خاطرنشان کرد: برابر آمارهای رسمی، شاهد افزایش قابل توجه مصرف انرژی برق در یک ماه اخیر هستیم به طوریکه در محدوده عملکرد این شرکت مصرف انرژی حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین صالحی روز یکشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق ، مدیریت مصرف را نماد مشارکت همگانی و رزمایش همدلی دانست و اظهار داشت : همزمان با آغاز فصل تابستان ، نزدیک به سه دهه است که از یکم تا هفتم تیر هرسال به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق به عنوان یک رویداد فرهنگی نامگذاری شده است.

وی اظهارداشت: براساس دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده از سوی توانیر به این شرکت، مدیریت مصرف و خانواده، استفاده از ظرفیت افکار عمومی و رسانه، تبیین نقش سازمان ها و موسسات در اعمال رویه های صحیح مصرف، نقش منابع انرژی در امنیت غذایی، جلب مشارکت های مردمی در کاهش مصرف، مدیریت مصرف و آموزه های دینی وهمچنین ارائه ارزش اقتصادی انرژی، به عنوان عناوین و روزشمار این هفته تعیین شده است.

صالحی گفت: مدیریت مصرف پایدار متضمن مشارکت همگانی است و این موضوع نیز خود مستلزم تغییر در سبک زندگی و اهتمام بیشتر به پاسداشت منابع ارزشمند کشور می باشد و هفته مدیریت مصرف به عنوان یک رزمایش همدلی و یک رویداد فرهنگی در چند سال اخیر در بین افکار عمومی راه پیدا کرده است .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تعیین الگوی مصرف از سوی توانیر برای استانهای مختلف، تاکید کرد : به منظور تامین برق مطمین و پایدار نیازمند همکاری گسترده و مشارکت بیش از پیش مشترکان در بخش‌های مختلف هستیم.

صالحی با اشاره به اقدامات تاثیرگذار اجرایی شده از سوی شرکت توزیع برق شیراز با هدف مدیریت مصرف، از همکاری با واحدهای بسیج ادارات، اجرای تفاهمنامه با کشاورزان، صنایع، جایگاههای گاز ، انجام فعالیتهای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای عموم مردم، معرفی و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف و همکاری با رسانه های مختلف در این راستا، خبر داد.

این مقام مسوول با به مشارکت طلبیدن آحاد جامعه برای تشویق و ترغیب افراد و گروه‌ها برای مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: با وجودیکه کمتر از ۳۰ درصد از کل مشترکان، به عنوان پرمصرف تلقی می شوند، اما رفتار غیرمتعادل این بخش اندک، گریبانگیر همه مشترکان خواهد بود و اعمال خاموشی تمام گروه ها را در برخواهد گرفت.

وی با اشاره به سابقه بسیار روشن و مطلوب توزیع نیروی برق شیراز در عبور موفق از پیک بار در سال‌های گذشته و همکاری و مشارکت مطلوب مشترکان در بحث مدیریت مصرف، گفت: با توجه به سطح فرهنگ و آگاهی بسیار مطلوب مشترکان حوزه مدیریتی تحت پوشش توزیع برق شیراز، امیدواریم امسال هم در عبور از پیک بار، عملکردی قابل قبول داشته باشیم.

معاون توزیع برق شیراز ادامه داد: به ازای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، شاهد کاهش ۲۰ درصدی بهای برق مصرفی درج شده در قبوض خواهیم بود که در شرایط کنونی اقتصادی، بسیار تاثیرگذار است.

صالحی اضافه کرد: انجام سرویس به موقع سیستم‌های سرمایشی، تنظیم درجه برودت هوای اتاق کار یا محل سکونت روی ۲۴ درجه، استفاده نکردن از وسایل پر مصرف نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، ماکروفر وغیره در ساعات اوج باری، خاموش کردن لامپ‌های اضافه در محل کار و منزل و ... اصولی است که با رعایت آنها علاوه بر کاهش هزینه های زندگی، به روند تامین برق مطمئن و پایدار کمک خواهد کرد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با موثر دانستن طرحهای تشویقی و حمایتی در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف گفت: سال گذشته این شرکت بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال پاداش بابت همکاری به مشترکان بخش های کشاورزی و صنعتی پرداخت کرده است و این پاداش برای امسال نیز پیش بینی شده است.

حوزه عملیاتی این شرکت به مساحت ۲۰ هزار و ۱۴۸کیلومتر مربع شامل امور هفت گانه برق شیراز، مدیریت برق مرودشت شامل برق مرودشت و اداره های برق سیدان، درودزن و کامفیروز، مدیریت برق ارسنجان، مدیریت برق سپیدان شامل برق سپیدان و اداره برق بیضا، مدیریت برق پاسارگاد، مدیریت برق سروستان، مدیریت برق صدرا و مدیریت برق نواحی شیراز شامل اداره های برق خرامه، داریون، زرقان، کوار، ارژن و دارنگون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار