نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:اگر بخواهیم معاملات بانکی را متوقف کنیم و به سمت بورس ببریم، چند هزار میلیارد تومان پول کسر داریم، از این رو نمی‌توان آن را به یکباره به اقتصاد کشور تحمیل کرد، نگرانی ما در رده عالی این است که مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی برای این موضوع برنامه نداشته باشند، اگر برنامه داشتند آن را همراهی می‌کنیم و توقع ما نیز این است که مدیران رده عالی، برنامه‌ای متناسب با توان اقتصادی کشور داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، یکشنبه در نخستین روز از هفته قوه قضاییه در دیدار با رییس کل دادگستری استان فارس افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم انقلاب فرموده‌اند همه کارهایی که انجام می دهیم، ذیل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، دستگاه قضایی نیز باید برنامه‌های خود را در ذیل این سه موضوع تعریف کند.

وی ادامه داد: در بحث خود سازی، باید هم به خود سازی درون سازمانی و هم برون سازمانی توجه داشته باشیم، اگر خود سازی را رها کنیم کشور ما با سایر کشورها در طولانی مدت فرقی نخواهد داشت.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در مورد جامعه‌پردازی، یک سری شاخص‌هایی مانند اطاله دادرسی و غیره را درون سازمان قضایی کشور داریم، در رویکرد جامعه‌پردازی اگر چه شاخص‌هایی ارایه شده است اما در این مورد اجتهاد نکرده‌ایم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که درصدد تعیین شاخص بوده‌ایم، عموما شاخص‌هایی که در اروپا در بحث توسعه قضایی بوده مورد استفاده قرار داده‌ایم و به نظرمان می رسد که این ترجمه‌ها کافی بوده در حالی که به عنوان تجربه خوب است از آنها استفاده شود اما مطلوب نیست چراکه اول موضوع اجتهاد باید مطرح باشد.
آیت‍الله دژکام افزود: در بحث شاخص‌های جامعه‌پردازی، رویکرد باید اجتهادی باشد و ضروری است بر روی آن کار شود، اهمچنین گر می‌خواهیم تمدن اسلامی را راه‌اندای کنیم باید در مقوله اجتهاد به نوآوری روی آوریم.
امام جمعه شیراز بیان داشت: در بحث جامعه‌پردازی، برای رسیدگی به پرونده‌ها نیز باید بر حسب قضا اسلامی از یک استاندارد پیروی کنیم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که حتی یک کارگاه تولیدی تعطیل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی این استان در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: هدف همگان باید جلوگیری از توقف روند تولید و تلاش برای جهش این روند باشد.

آیت‌الله دژکام افزود: همانگونه که رییس قوه قضاییه بیان کرد، مجموعه اقدامات ما باید به گونه‌ای باشد که نهایتا تولید متوقف نشود اما به این معنا نیست که همواره حق با تولید کننده است، ممکن است برخی مواقع مدیریت حوزه تولید، خود در این زمینه مشکل ساز باشد و اینکه تولید کننده تسهیلاتی برای امر تولید دریافت اما آن را در جای دیگری هزینه کند، در چنین مواقعی باید اگر مجموعه مدیریت با مشکل مواجه نمی‌شود، با تزریق پول و یا دادن مهلت، این مشکل را برطرف کرد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در چنین مواردی، ظرافت کار قاضی این است که بتواند ابعاد مختلف مساله را بررسی کند و در مقام داوری به حکمی برسد که بگوید به پیشرفت مساله کشور کمک کردم.
آیت الله دژکام افزود: در بحث تولید و اقتصاد، ممکن است اصلاحات تدریجی باشد و اینکه بخواهیم به یکباره در این زمینه به نتیجه مطلوب برسیم شاید با مشکل مواجه شویم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم معاملات بانکی را متوقف کنیم و به سمت بورس ببریم، چند هزار میلیارد تومان پول کسر داریم، از این رو نمی‌توان آن را به یکباره به اقتصاد کشور تحمیل کرد، نگرانی ما در رده عالی این است که مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی برای این موضوع برنامه نداشته باشند، اگر برنامه داشتند آن را همراهی می‌کنیم و توقع ما نیز این است که مدیران رده عالی، برنامه‌ای متناسب با توان اقتصادی کشور داشته باشند.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار