محمدرضا وظیفه دان شهرکی گفت: در 24 ساعت اخیر در شهرستان چابهار دو مورد غرق شدگی در ساحل روستای رمین گزارش شده است.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 22 June 2020

محمدرضا وظیفه دان شهرکی؛ رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار بیان کرد: عصر روز جمعه یک جوان بدلیل عدم آشنایی با مکان و فنون شنا در ساحل روستای رمین از توابع شهرستان چابهار غرق شد.

وی افزود: پس از اعلام خبر بلافاصله MRCC اداره کل بنادر، تیمهای عملیاتی جمعیت هلال احمر چابهار به محل اعزام شدند و غریق بعد از عملیات ساعت ۱ بامداد پیدا و تحویل مراجع قانونی شد.
 
وی افزود: در حادثه ای دیگر ساعت ۳ بامداد روز شنبه نیز یک صیاد بعلت محیا نبودن شرایط جوی و طوفانی بودن دریا دچار واژگونی شد و جستجو همچنان توسط جمعیت هلال احمر، MRCC (جستجو و نجات اداره بنادر) و مردم محلی منطقه ادامه دارد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار با اشاره به اینکه احتمال غرق شدگی برای همه افراد پیش می آید، تصریح کرد: شهروندانی که تمايل به شنا دارند بايد دقت کنند در مناطق ممنوعه و تفريحگاه هاي محلي شنا نكنند تا در صورت بروز حادثه نيروهاي امدادي بتوانند در كمترين زمان براي كمك رساني در محل حاضر شوند.
 
شهرکی با اشاره به موارد غرق شدگی در دریا اظهار کرد: شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگی‌های آب دریا را نیز شناخت، آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود و علاوه بر آن ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را مستهلک می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار خاطرنشان کرد: همچنین صیادان و شناگران با توجه به شروع فصل مونسون، خواهشمند است به اطلاعیه و هشدارهای هواشناسی توجه کافی را داشته باشند./چهاربهاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار