رحمانیان با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به «کرونا» در جهرم از مرز ۸۰۰ نفر عبور کرده است، گفت: ۱۹ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (دوم تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به «کرونا» در شهرستان جهرم از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است، گفت: 2 سوم از بیماران جدید دارای علائم بالینی بوده و اين در حالی است كه در ماه های اخير اكثر بيماران فاقد علامت بوده و بیشتر در روند بيماريابي شناسايي مي شدند.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اینکه ۱۹ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است، افزود: اكنون شهرستان جهرم از لحاظ شيوع ويروس «کرونا» از مرحله زرد عبور کرده و وارد مرحله هشدار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته با افزايش چشم گير تعداد مبتلايان به ويروس «کرونا» مواجه بوده ايم، به طوري كه تا حدود ۵۰ درصد از نمونه هاي روزانه، مثبت شده است، بیان کرد: تا قبل از این به طور میانگین ۱۳ درصد از نمونه های روزانه، به عنوان مورد مثبت شناسایی می شدند.

 

به گفته رحمانیان برخي از افرادي كه به استان هاي پر خطری مانند هرمزگان سفر داشته اند بدون توجه به اصول بهداشتي و فاصله فيزيكي در مكان هاي عمومي حضور يافته و با شركت در جمع هاي خانوادگي و ميهماني ها، موجب انتقال اين بيماری به افراد دیگر شده اند؛ این امر خوشه های متعدد خانوادگی مبتلا به کرونا را به وجود آورده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دومین عامل بعد از سفر به مناطق پرخطر، حضور در دورهمی ها، مهمانی ها، مراسم ها و اجتماعات بوده که موجب ابتلای زیاد زنان خانه دار و کودکان شده است، گفت: در این راستا و ۲۴ درصد از مبتلایان جدید را زنان خانه دار و کودکان تشکیل می دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بيماران قرنطينه شده در خانه ۲۲۶ نفر است كه در مقايسه با 2 هفته گذشته كه ۹۴ نفر بوده روندي تصاعدي داشته است، عنوان کرد: مردم بايد به اين باور برسند كه اين بيماری ناشناخته است و رفتار هاي متفاوت از خود بروز مي دهد.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به اينكه كرونا ويروس واكسن و درمان اختصاصي ندارد تنها را مقابله با آن توجه به هشدار ها و توصيه هاي بهداشتي است، گفت: شرکت نکردن در اجتماعات، رعایت فاصله، زدن ماسک و شستسوی مرتب دستها، از مهمترین موارد موثر در پیشگیری از این بیماری است.

 

رحمانیان در پایان اظهار کرد: تا امروز دوشنبه دوم تیر ماه ، هفت نفر در جهرم جان خود را از دست داده و ۵۳۵ نفر نیز به طور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار