کارگر از برداشت کاسنی در یک و نیم هکتار مزارع مرودشت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 23 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سمیه کارگر مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت کاسنی، از یک و نیم هکتار مزارع گیاه دارویی در این شهرستان، اظهار کرد: برداشت کاسنی طی سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول برگ و شاخسار، سپس علاوه بر برگ و شاخسار، بذر گیاه و در مرحله آخر نیز باقیمانده گیاه و میزان کمی بذر نیز برداشت می‌شود.

او گفت: از هر هکتار کاسنی حدود ۳ تا ۳ و نیم تن شاخسار و ۲ تن بذر قابل برداشت است که برگ و شاخسار تولیدی به منظور تهیه عصاره و عرق کاسنی به فروش می‌رسد.

سمیه کارگر با بیان اینکه کاسنی به صورت پائیزه و بهاره کشت می‌شود، تصریح کرد: مناسب‌ترین زمان کشت کاسنی در شهرستان، نوع بهاره است که عملکرد بهتری دارد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: با توجه به نیاز آبی کم این محصول، مقرون به صرفه بودن، مقاومت و سازگاری آن با شرایط منطقه و نیز با توجه به اینکه از تمام اجزای گیاه کاسنی از جمله ریشه و ساقه آن استفاده می‌شود می‌توان از این محصول در تغییر الگوی کشت منطقه و سوق دادن آن به سمت محصولات کم آب بر استفاده کرد.

این کارشناس بیان کرد: گیاه کاسنی دارای طبیعت سرد و‌تر است که از ویژگی‌های دارویی آن می‌توان به برطرف کردن تشنگی، تب بر، درمان کبد چرب، تصفیه خون و درمان بیماری‌های پوستی اشاره کرد. همچنین از روغن دانه این گیاه نیز برای معالجه سنگ کلیه استفاده می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، کاسنی ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار