کد خبر: ۸۶۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 23 June 2020
تابناک/در دوران کرونا که همه مردم در قرنطینه به سر می‌بردند ۱۰ گروه‌ جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان پای‌کار بوده و بیش از ۱۵ هزار ماسک و وسایل حفاظت شخصی، ۲۲۵ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده و برای دانش آموزان کلاس‌های مجازی را برگزار کردند.
فعالیت ۱۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی گیلان در دوران کرونا

مهدی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه جوانان گیلانی مفهوم بسیج لشکر مخلص خداست را به‌درستی معنا کردند، اظهار کرد: امام راحل (ره) بارها در فرمایشات خود فرمودند بسیج لشکر خداست و از این جمله می‌توان کتاب‌ها نوشت و من به معنای والای این جمله در دوران کرونا پی بردیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار مبارزه با کرونا در جهان معرفی کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و ایران بسیار بی‌سابقه بوده و تعدادی زیادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند لذا باید تمهیداتی توسط تمامی نهادها ازجمله بسیج دانشجویی اندیشیده می‌شد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با تأکید بر وجود پیچیدگی فراوان در کنترل شیوع کرونا در استان گیلان تصریح کرد: این استان دومین کانون شیوع کرونا در ایران بوده به همین دلیل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان مصمم بود تا قدم‌های بزرگی را بردارد ولی اوایل فعالیت‌ها با توجه به مشکلات و پیچیدگی زیادی که در همان شروع برای ما پیش آمد اصلاً گمان رسیدن به این نقطه و این حجم فعالیت‌های ارزشمند را نداشتیم.

مرادی با اذعان به اینکه جوانان گیلانی در دوران کرونا موفق به نمایش گذاشتن فرهنگ ایثار و شهادت شدند، افزود: نسل امروز در دوران دفاع مقدس نبودند و تجربه‌ای از آن دوران ندارند اما ما با راهیان نورها و روایت فتح‌ها توانستیم به فرهنگ ایثار و فداکاری آن دوران دست‌یابیم و با الگوبرداری از شهدا توانستیم بار دیگر و همانند دوران دفاع مقدس، فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و عزت خود را به نمایش جهانیان بگذاریم.

وی با اشاره به تولید ۱۵ هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان بیان کرد: از نخستین روز کرونا، جوانان بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان پای‌کار بوده و در طی این مدت علاوه بر تولید ۱۵ هزار ماسک توانستیم اقلام حفاظتی مانند (گان، ماسک، دستکش، شیلد، پدالکلی) را بین کادر درمانی استان گیلان تولید و توزیع کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوران کرونا را مشکلات روحی و روانی ناشی از قرنطینه برشمرد و گفت: در آن دوران سخت، بسیاری از مشاغل تعطیل و مردم در سخت‌ترین قرنطینه به سر می‌بردند که باعث ایجاد مشکلات روحی و‌ روانی بسیاری برای عده‌ای از مردم شد به همین دلیل مصاحبه با اساتید مشاوره و روانشناسی در جهت حفظ آرامش در دوران قرنطینه و ارائه مشاوره رایگان کسب‌وکار اینترنتی برای کسبه آسیب‌دیده را در دستور کار خود قراردادیم.

مرادی، به پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تدریس رایگان و مجازی به دانش آموزان کشور به‌صورت هماهنگ و منظم بود که بسیار موردتوجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رزمایش مواسات اوج نماد همدلی و وحدت در میان ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: در رزمایش مواسات بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان نقش بسیار مؤثری داشته و بیش از ۲۲۵ بسته‌ معیشتی، ۲۳۵ پرس غذای گرم، ۱۵ کیلو گوشت قرمز گرم بین نیازمندان استان توزیع کرده و همچنین دو منبع هزار لیتری آب را برای روستای پوتاپ از بخش شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان تهیه کردیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در دوران کرونا بسیار فعال بوده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده و شرایط خاص کرونا ما تنها قادر به استفاده بخش کوچکی از خانواده بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان بودیم و اکنون از دو گروه جهادی به ۱۰ گروه جهادی ثبت‌شده رسیدیم که شامل ۸۰ نفر از بانوان و آقایان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار