مدیر کل کمیته امداد استان ایلام ،
مدیر کل کمیته امداد استان ایلام بر لزوم برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان ایلامی تاکید کرد و گفت: مددجویان این ظرفیت را دارند که به افرادی توانمند تبدیل شوند.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 24 June 2020

به گزارشتابناک ایلام، قنبر موسی نژاد  بیان کرد: در این زمینه باید تلاش کنیم تفکر غالب و حاکم بر جامعه و این نگاه که مددجویان قشری مصرف کننده هستند را تغییر دهیم و مددجویان را به عنوان قشری مولد معرفی و با شناسایی داشته‌ها و قابلیت‌های آنان و با تدبیر و برنامه ریزی این ظرفیت‌ها را به توانمندی و فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات اساسی، رسوب و ماندگاری مددجویان و طولانی بودن زمان تحت حمایت قرار گرفتن آنان بخاطر نداشتن درآمد و نبودن آنها در عرصه کار و اشتغال است، لذا امر توانمندسازی اصلی ترین برنامه و هدف راهبردی خدمات امداد در این زمینه است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کنونی و نیز تاثیر بیماری کرونا بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم می‌بایست آرایش خاص و ویژه بگیریم تا خانواده‌های مددجو در این برهه خاص، آسیب کمتری ببینند.

موسی نژاد با اشاره به شعار سال ۹۹ و ضرورت ایجاد جهش در تولید تاکید کردند: مخاطب اصلی در فرمایش مقام معظم رهبری صرفاٌ دولت یا مجموعه‌ای خاص نیست و همه می‌بایست در پایان سال کارنامه قابل قبول ارائه دهیم، به ویژه با توجه به وجود مخاطبین خاص و رسالت کار ما در امداد می‌بایست برای همه گروه‌های هدف برنامه و تدبیر داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه در مراودات و مشاوره‌ها لازم است مرتب توانمندی‌های خانواده‌ها را یادآوری کنیم افزود: شرایط خاص کنونی و بویژه شیوع بیماری کرونا تاثیرات عمیقی بر زندگی و معیشت خانواده‌ها تحمیل کرده که در این زمینه لازم است با سعه صدر، هنرمندی، ظرافت و تکریم با مراجعین برخورد کنیم و لذا توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سپس معیشتی از زیرساخت‌های اصلی برای توانمند سازی خانواده‌ها است./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار