کد خبر: ۸۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 24 June 2020
محمد با بیان اینکه ۷۰ درصد ساخت تجهیزات و طراحی پروژه های کشور تولید داخل است گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه فنی و مهندسی بسیار خوب عمل کرده است.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سعید محمد» امشب(۳ تیر) در گفت وگوی ویژه خبری در سفر دو روزه خود به گیلان اظهارکرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در راستای اجرای پروژه های عمرانی، رونق اقتصادی و جهش تولید فعالیت می کند.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه قرارگاه خاتم مسیری که به سمت شرکت های خارجی هدایت می شد را شکست گفت: پیشرفت در پروژه های صنعت نفت، بنزین، مس، گازوئیل، فولاد و مترو با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و با هدایت قرارگاه خاتم انجام شد و تا حدی به خودکفایی رسیدیم.


محمد اضافه کرد:۷۰ درصد ساخت تجهیزات و طراحی این پروژه‌ها ایرانی است.

 

وی با بیان اینکه ارتباط مطلوبی بین این قرارگاه و بخش خصوصی وجود دارد تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حوزه فنی و مهندسی بسیار خوب عمل کرده است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه این قرارگاه تاکنون ۲۰۰ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد کرده است افزود: باتوجه به اینکه بیکاری بزرگ‌ترین مشکل است اما با مدیریت می توان این معضل را در کشور ریشه‌کن کرد.


وی ادامه داد: شناسایی روستاهای محروم، ارائه خدمات به محرومین، تهیه جهیزیه نوعروسان، تهیه بسته های معیشتی برای فقرا و محرومین، ساخت خانه بهداشت، احداث پل و خانه بهداشت در روستاها از دیگر اقداماتی است که این قرارگاه انجام می دهد.


 محمد با تاکید براینکه ایران دارای نقدینگی و منابع بسیار ارزشمندی است گفت: با شناسایی مشکلات و هدایت منابع به سمت برنامه های اولویت دار می توان مشکلات کشور را بدون نیاز به سرمایه گذاران خارجی حل کرده و یک ارزش افزوده ایجاد کرد.

 

وی با تاکید براینکه رونق اقتصادی و حل مشکلات فعلی نیازمند برنامه ریزی و بازنگری در ظرفیت های موجود داخلی است اظهار کرد: اشتباهاتی در برنامه ریزی ها وجود دارد که با بازنگری در شاخص ها و ظرفیت های تولیدی و صنعتی می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرد.


محمد از اجرای پروژه های متعدد در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح‌هایی با فضاهای خاص در حوزه بانوان در گیلان اجرایی خواهد شد که فردا این پروژه ها اعلام می شود.

 

گفتنی است، نشست با استاندار گیلان، بازدید از بیمارستان پورسینا و سایت علوم پزشکی در لاکان رشت، حضور در مراسم آغاز ساخت پل روگذر میدان نیروی دریایی رشت، دیدار با 2 خانواده شهید در آستانه اشرفیه و بازدید از سد در دست ساخت پلرود رودسر از مهمترین برنامه های سفر امروز و فردای دکتر محمد سعید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به گیلان است.


قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در سال ۶۸ به فرمان رهبر معظم انقلاب و برمبنای اصل ۱۴۷ قانون اساسی برای مشارکت در بازسازی کشور تشکیل شد. یکی از ویژگی‌های بارز این قرارگاه، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و بی شک ایجاد امنیت در مناطق محروم و حتی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار