کد خبر: ۸۶۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 24 June 2020

تابناک/طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت در 8 استان کاهشی در میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا دیده نشده است.

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 4 تیر 99

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۴۰ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسید.

در استانهای خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی از مناطق استانهای فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان کاهشی در میزان ابتلا و بستری بیماران کووید۱۹ نداشته ایم.

 

 

 

کدام استان ها در اوج پیک اول کرونا قرار دارند؟

وزیر بهداشت بیان کرد: با وجود تذکراتی که می‌دادیم در برخی استان‌ها مردم دچار بی‌خیالی شدند و مدیران نیز فکر کردند که هر روز باید بازگشایی ها را افزایش دهیم تا اینکه در استان‌هایی مثل خوزستان خیزهای جدید بیماری را مشاهده می کنیم. آنچه امروز در برخی استان‌ها مشاهده می‌شود، پیک دوم کرونا نیست، بلکه گردش پیک اول در استان‌های مختلف است. در برخی استان‌ها، آلودگی به ویروس در بین مردم کمتر از ۵ درصد بود و مسلم بود که در کشوری به پهناوری جمهوری اسلامی که به اندازه ۱۰ تا ۱۲ کشور اروپایی وسعت دارد، چرخش بیماری مشکلاتی را ایجاد می کند.

وزیر بهداشت افزود: امروز در استان‌هایی مانند کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول قرار داریم و در روزهای اخیر از موج بیماری عبور خواهیم کرد و در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی ممکن است در روزهای آینده پیک بیماری را تجربه کنیم.

 

 

۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده اند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی استانها مثل قم و گیلان حدود ۴۰ درصد مردم به کرونا و بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند. در تهران این میزان حدود ۱۵درصد جمعیت است و در استانهای دیگر کمتر است.

وی افزود: شنبه هفته جاری تصمیم خوبی در ستاد ملی کرونا گرفته شد. بر اساس آن به استانهای که در شیوع بالای کرونا هستند، اختیار داده شد که بتوانند، تعطیلی داشته باشند. این تصمیم یک نقطه عطف در مدیریت کرونا در ایران است. هفت استان درخواست مدیریت کرونا ۷ استان درخواست داشتند، اجازه تعطیلی و بازگشت محدودیت را داشته باشند. وزارت بهداشت این درخواست را تایید کرد و قرار شد امشب به وزارت کشور ابلاغ شود و از بسته شدن اماکن عمومی در این استانها اعمال شود. این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است

 

مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی که در خرداد ماه امسال کاهش یافته بود در حال حاضر دوباره روند افزایشی یافته است.

وی افزود: هم اکنون ۲ شهر مشهد و تایباد از شهرهای زیرپوشش این دانشگاه از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

کرمان هم اکنون در وضعیت هشدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در مجموع استان کرمان در وضعیت پرخطر و بسیار پرخطر قرار دارد گفت: استان کرمان هم اکنون در وضعیت هشدار بوده که ممکن است وضعیت بدتر و موج دوم ویروس کرونا در استان اتفاق بیفتد.

 

شمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در زنجان افزایش یافته است

فوق تخصص ریه و آی سی یو بیمارستان ولیعصر(عج) استان زنجان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا، مراجعه کنندگان سرپایی و افراد بستری در بیمارستان‌های این استان طی ۲ هفته اخیر روند صعودی یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار