علیرضا راهب، شاعر و از ترانه‌سرایان شناخته‌شده کشورمان، بامداد امروز پنجشنبه (پنجم تیرماه) بعد از دو هفته درگیری با بیماری کرونا در بیمارستان آتیه تهران بدرود حیات گفت.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 25 June 2020

علیرضا راهب، شاعر، نویسنده، بازیگر، دکلماتور و ترانه‌سرا، نیمه‌شب پنجشنبه (پنجم تیرماه) بعد از دو هفته درگیری با بیماری کرونا در بیمارستان آتیه تهران بدرود حیات گفت، اما آن‌طور که پزشکان می‌گویند، درگذشت وی بر اثر ابتلا به کرونا نبوده و او به دلیل ایست قلبی جان باخته است.

 مراسم تشییع این شاعر و ترانه‌سرای ۵۳ ساله روز شنبه (هفتم تیرماه) برگزار خواهد شد. 

راهب، دانش‌آموخته رشته حقوق از دانشگاه تبریز بود. راهب شعر را از سال‌های دهه ۶۰ آغاز کرد و یک دوره ده‌ ساله در شهر تبریز سکونت داشت. به همین دلیل، زبان و ادبیات ترکی را آموخته بود و به ترکی هم شعر می‌سرود.

«دو استکان عرق چهل‌ گیاه» و «عشق پاره ‌وقت» مجموعه شعرهایی این شاعرند. او همچنین مدیر انجمن ادبی «ونداد» بود.

او در قطعه‌ای سروده است:

مرگ می‌تواند ادامه‌ آواز من باشد
که سالیان
کنار آتش چوپان‌ها
بر لب البرز گرم می‌شود
نترس
بومیان می‌گویند
درختی که تبر نخورد
ثمرش تلخ می‌شود


علیرضا راهب و سیدسکندر حسینی، شاعر افغانستانی

علیرضا راهب، عصر دیروز، پیش از عزیمت به بیمارستان برای مداوای بیماری کووید ۱۹ در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: «دوستان! تست کوید ۱۹ من مثبت شده. بعد از حدود دو هفته مداوا و درگیری و تنگی نفس و تپش قلب دارم آماده می‌شم به بیمارستان آتیه برم. خواهش می‌کنم با من تماس نگیرید قادر به پاسخگویی نیستم! بچه‌های انجمن ونداد و دوستان نزدیکم از من خبر خواهند داشت... عطر نفس، دعا و انرژی مثبتتون شفاست»

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار