کد خبر: ۸۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 25 June 2020
 

تابناک/رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا گفت: در راستای تخصیص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته سال گذشته به ۲۰ نفر درمجموع سه‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۳ میلیارد تسهیلات به ۲۰ معتاد بهبودیافته در آستارا

فریبرز خورشیدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان را سه کمپ و تعداد مراکز سرپایی را پنج مرکز دانست و اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا پذیرش معتاد در کمپ‌ها و مراکز سرپایی ترک اعتیاد ممنوع بوده و هم‌اکنون ۳۰ نفر تحت‌مراقبت هستند. 

وی کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آستارا را به لحاظ ارائه سرویس و خدمات، تغذیه معتادان، رعایت بهداشت و برنامه‌های ترک اعتیاد درجه یک دانست و افزود: سال گذشته بالغ‌بر ۴۰ میلیون ریال به هر کمپ کمک مالی شده و ۵۳۸ نفر با مراجعه به آن‌جا اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا با اشاره به اجرای طرح‌های اجتماع‌محور در راستای پیش‌گیری از گرایش جوانان به مواد مخدر تصریح کرد: تشخیص اعتیاد، مشاوره و راهنمایی برای ترک مواد ازجمله اهداف طرح مذکور بوده و سال گذشته بالغ‌بر 70 میلیون ریال جهت اجرای این طرح هزینه شده است.

خورشیدی بیکاری و ناتوانی در برخورد با مشکلات زندگی را ازجمله دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در راستای تخصیص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته سال گذشته به ۲۰ نفر درمجموع سه‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا بر ضرورت توسعه آموزش همگانی و اهمیت دادن به ساعات دروس دینی، ادبیات و ورزش در مدارس تأکید کرد و گفت: جهت مقابله جدی با مواد مخدر در جامعه، باید خانواده‌ها و دستگاه‌های اداری احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش فارس، ۵ تیر ماه مصادف با بیست‌وششم ژوئن به عنوان روز جهانی سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نام‌گذاری شده که شعار امسال روز جهانی سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر «دانش بیشتر مراقبت بیشتر» است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار