کد خبر: ۸۶۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 26 June 2020
 

تابناک/مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت ۳ اثر میراث ناملموس شهرستان شفت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: در جلسه اخیر شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس که به منظور بررسی پرونده‌های میراث ناملموس (معنوی) تشکیل شد، ۳ پرونده از استان گیلان مطرح و مورد تایید اعضاء شورا قرار گرفت و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

او افزود: این آثار ناملموس ثبت ملی شده شامل مراسم صبح عزا (صبح اذان)، مراسم گلاب‌گیری روستای گیلده و مهارت شال‍بافی ویسرود بود که هر سه مربوط به شهرستان شفت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ اثر ناملموس استان در فهرست میراث آثار ملی جای گرفته است، بر اهمیت حفظ ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم، روش‌ها و جنبه‌های کارکرد‌های انسانی تاکید کرد.

حلاج‌پور با تاکید بر اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی نظیری دارد که حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی بسیار پراهمیت است، تصریح کرد: این اداره‌کل با جدیت فراوان برای حفظ و پاسداری از میراث ناملموس استان، برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

شهرستان شفت با ۲ بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

این شهرستان از شمال به رشت و صومعه سرا، از جنوب به استان زنجان و رودبار، از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان فومن محدود می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار