امام‌جمعه فیروزآباد گفت: قشر ضعیف جامعه به دلیل سیر صعودی قیمت لبنیات حتی قدرت خرید محصولات لبنی را ندارند که لازم است مسوولان با جدیت به این مسئله ورود پیدا کند و تلاش بیشتری برای بهبود این وضعیت داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 27 June 2020

تابناک فارس به  نقل از فارس: آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به مبحث گرانی و تورم در جامعه اظهار داشت: امروز در کشور شاهد گرانی لجام‌گسیخته و رهاشده هستیم که مردم به‌ویژه قشر ضعیف را زیر فشار تورم برده است.
وی افزود: قیمت‌ها به‌ویژه مسکن، خودرو، طلا و... نه‌تنها در تهران بلکه در شهرهای کوچک، حبابی افزایش‌ یافته که این روند به نفع طبقه مرفه جامعه و دانه‌درشت‌ها است و تأثیر آن روی بازار متوجه قشر ضعیف و محروم جامعه است.
امام‌جمعه فیروزآباد با بیان این‌ که نظارت‌ها در جوانب مختلف بازار به صفر رسیده و نظارتی نیست، ادامه داد: اگر شخص مستأجری بخواهد نقل‌مکان کند در اجاره مسکن می‌ماند و با افزایش ناهنجار اجاره‌بها او را با مشکل مواجه می‌کند.
وی اضافه کرد: قشر ضعیف جامعه به دلیل سیر صعودی قیمت لبنیات حتی قدرت خرید محصولات لبنی را ندارند که لازم است مسوولان با جدیت به این مسئله ورود پیدا کند و تلاش بیشتری برای بهبود این وضعیت داشته باشد.
هاشمی زاده بیان کرد: قیمت‌ها در بازار در سطح کلان هر روز تغییر می‌کند و بازاریان نیز به این مسئله اذعان دارند و پشت این مسئله دست‌های فاسد دلالانی وجود دارد که می‌آیند و نظام اقتصادی را مختل می‌کنند.
امام‌جمعه فیروزآباد اظهار داشت: لازم است مسوولان ورود کرده و انتظار می‌رود قوه قضاییه از گرانی و تورم لجام‌گسیخته جلوگیری کند تا در آینده نزدیک، شاهد ثبات در بازار باشیم.
وی گفت: از سوی دیگر افزایش قیمت‌ها تا حدودی به خود مردم برمی‌گردد که گاهی انبارهایی از مواد غذایی احتکار شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف می‌شود که ناشی از حرص است و منجر به گرانی می‌شود، ازاین‌رو مردم باید در مبارزه با تورم همراهی کنند.
هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق بشر آمریکایی در آمریکا و جهان تصریح کرد: آمریکا کشوری است که بر پایه کشتار مردم بی‌دفاع بنا گذاشته‌شده و ۲۰۰ سال پیش جمعیت ۱۰۰ میلیونی سرخپوستان که در این کشور زندگی می‌کردند حدود ۴۰۰ قوم سرخ‌پوست بدون دغدغه زندگی آرام خود را پشت سر می‌گذاشتند.
امام‌جمعه فیروزآباد افزود: با هجوم مهاجران سفیدپوست اروپایی برای تصرف حکومت در این سرزمین با جنگ سخت و نرم روبرو شدند.
وی ادامه داد: به‌طوری‌که در جنگ نرم، ۹۷ نوع بیماری و ویروس در این سرزمین نظیر طاعون، آبله، وبا، سل شیوع داده و یک‌مرتبه جمعیت ۱۰۰ میلیونی سرخ‌پوستان به کمک جنگ‌های سخت به کمتر از ۵ میلیون نفر رسید.
هاشمی زاده اضافه کرد: آمریکایی‌ها برای پر کردن خلأ کم‌جمعیتی عده زیادی از سیاه‌پوستان آفریقایی را به‌اجبار به آمریکا آوردند و برای بیگاری کشیدن و کارهای سخت و طاقت‌فرسا به این سرزمین رانده شدند.
امام‌جمعه فیروزآباد بیان کرد: همین‌که سفیدپوستان قدرت خود را تثبیت کردند، سیاه‌پوستان را به‌عنوان برده خود گرفته و در زدوخوردهایی که با سیاه‌پوستان داشتند حدود ۵۰ میلیون سیاه‌پوست را به بهانه‌های مختلف از جمله مسئله نژادپرستی از بین بردند.
وی اظهار داشت: بدرفتاری مهاجران اروپایی با سیاه‌پوستان باعث شد که مسئله نژادپرستی به‌عنوان یک باور ادامه داشته باشد و امروز جمعیت سیاه‌پوستان ۱۲ درصد جمعیت کل این کشور و ۴۰ درصد از زندانیان آمریکا سیاه‌پوستان هستند که ۹ برابر سفیدپوستان در معرض قتل، شکنجه و زندان پلیس قرار دارند.
هاشمی زاده با اشاره به حقوق بشر آمریکایی در بیرون از این کشور گفت: ۷۵ سال از دوران ابرقدرتی آمریکا می‌گذرد و با نگاهی به چند قاره جهان درمیابیم که نقطه‌ای در جهان وجود ندارد که آمریکا در آنجا دخالتی نکرده باشد و به اعتراف رسانه‌های مهم غربی، آمریکا تاکنون در ۹۰ کشور جهان هجوم ارتشی یا تهدیدی داشته است.
امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌ مثال در کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا و یا در کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره همچنین کشورهای آمریکای جنوبی کشورهایی نظیر کوبا، برزیل، اروگوئه و پاناما و در کشورهای آفریقایی مانند مصر، لیبی، سودان و استرالیا و در نهایت تأسیس گروه‌های داعش، تکفیری‌ها و گروهک منافقین، در کارنامه آمریکا وجود دارد.
وی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکا در حق ملت ایران در طول ۳۷ سال یعنی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ و از ۵۷ تاکنون حدود ۷۸ سال ظلم و جنایت در ایران اسلامی روا داشته که به فرموده مقام معظم رهبری این کشور در طول ۷۸ سال گذشته، ۱۰۰ مورد دخالت در کشور ما داشته است.
هاشمی زاده با اشاره به ۲۷ مهر ماه، پایان تحریم تسلیحاتی ایران که از بندهای مهم برجام به شمار می‌رود، افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی درصدد باقی ماندن تحریم تسلیحاتی ایران هستند که با تحریک آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که متأسفانه ریاست آن‌یک آرژانتینی طرفدار آمریکا است قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کرده که نمی تواند کاربردی داشته باشد.
وی ادامه داد: دنیا می‌داند که سازمان انرژی هسته‌ای در طول هشت سال گذشته از ۳۳ نقطه جغرافیایی ایران بازدید کرده و همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گزارش‌ شده و نتیجه به نفع ایران تمام‌شده است.
امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: اما آمریکا و کشورهای اروپایی می‌خواهند قطعنامه تحریم تسلیحاتی باقی بماند که باید بدانند دیگر دیر شده است.
هاشمی زاده از آغاز به ساخت ندامتگاه ۵۰۰ نفره فیروزآباد در شهرک روزبدان که در زمین ۱۰ هکتاری و با زیربنای هفت هزار و ۲۵۰ متر همچنین آغاز به ساخت ساختمان پزشکی و قانونی که دیروز کلنگ آن با دستان مدیرکل دادگستری استان فارس به زمین زده شد و از برکات سفر رئیس قوه قضائیه بود، تقدیر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار