امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: از مسئولان خواهش می‌کنیم جز رسیدگی به معیشت مردم دغدغه دیگری نداشته باشند.  
کد خبر: ۸۶۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 27 June 2020

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که این هفته با دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار کرد: در بیشتر آیات قرآن که دعوت به تقوا شده است، می فرمایند همه با هم به تقوا روی بیاورید و تقوا چیزی نیست که هر کسی به تنهایی از عهده آن برآید و همه مؤمنان می باید برای تحقق تقوا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به دهه کرامت که از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، تصریح کرد: در این دهه ولادت احمدبن موسی(ع) برادر امام رضا(ع) هم قرار گرفته است و این ولادت ها را به جامعه شیعه‌ی مؤمن ایران اسلامی که بسیار مدیون هجرت امام رضا(ع)، احمدبن موسی(ع) و حضرت معصومه(س) هستند تبریک می گوییم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: هجرت امام رضا(ع) به توس، حضرت معصومه(س) به قم و احمدبن موسی(ع) به فارس برکات بسیاری داشت و این هجرت ها پس از هجرت امام رضا(ع) برای این موضوع انجام شد که اهمیت ولایت اهل بیت(ع) را به مردم نشان دهند و این مهم باعث شد که کشور اسلامی ما، کشور اهل بیت(ع) شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهرهایی که در مسیر هجرت این بزرگواران بوده اند، مرکز پیروان ائمه اطهار(ع) است. امام رضا(ع) وقتی به نیشابور رسیدند فرمودند خدا فرموده کلمه لا اله الا الله دژ محکم من می باشد که هر کسی وارد آن شود در امان است و شرط آن را ولایت عنوان کردند.

 

وی با تبریک روز دختر افزود: روز دختر را گذرانده ایم اما به خاطر احترام به دختران و زنان که در اسلام جایگاه ویژه ای دارند، این روز را به همه دختران و زنان تبریک می گوییم. اسلام سهم محبت به دختران را بیشتر قرار داده است و این مهم نشان دهنده اهمیت جایگاه زن و دختر است و نباید در محبت به آنها کوتاهی کنیم که سراغ محبت های فریبنده نروند و به دام آسیب ها نیوفتند.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: جوانی از نبی مکرم اسلام(ص) سؤال کرد به چه کسی نیکی کنم؟! حضرت سه بار فرمودند به مادرت و چهارمین بار فرمودند به پدرت نیکی کن و کلام حضرت نشان می دهد که سهم مادر سه برابر سهم پدر است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب توسط منافقین گفت: این حادثه در مسجد ابوذر تهران در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ رخ داد که منافقین در این توطئه ناکام ماندند و سایه رهبر معظم انقلاب بر سر جریان مقاومت و مستضعفان جهان باقی ماند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیدوارم خداوند همه جانبه این عزت و اقتدار و رحمت ملکوتی و آسمانی را برای همه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی حفظ کند و ما مشمول رحمت‌های الهی باشیم و حکومت اسلامی ما با دستان توانمند و خردمند و فرزانه رهبری به دست صاحب اصلی انقلاب، امام زمان(عج) برسد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون در سالگرد انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از ناب ترین فرزندان این انقلاب هستیم، که به همین مناسب این هفته به نام قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 

آیت الله عابدینی اذعان کرد: منافقان و تروریست‌ها در دهه ۶۰ از سران غربی خود دستور گرفتند و حدود ۱۷هزارنفر از نخبگان جامعه ما را به شهادت رساندند، هنوز هم البته این روند ادامه دارد و امریکا با اینکه خود را مبارزه کننده با تروریست معرفی می‌کند، اما از تروریست حمایت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهدیم که غربی‌ها درحال پرورش داعشی‌ها هستند و تجهیزات نظامی و مالی به تروریست‌ها کمک می‌کند اما ادعای مقابله با تروریست‌ها را دارد.

 

آمریکا از اقداماتش در منطقه پشیمان می‌شود

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد بودیم که امریکا با حمایت از داعشی‌ها، به مرکز حشدالشعبی عراق حمله کرد و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشدالشعبی را دستگیر کردند، البته این غلط بزرگ امریکا به این علت بود که سیلی قبلی که امریکا از عراق خورد هنوز درس عبرتی برای آنها نشده است.

 

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: بزودی به لطف الهی با سیلی‌هایی که از سوی جریان مقاومت بر چهره کریه این نظام استکباری نواخته خواهد شد از اقدام شیطانی خود پشیمان خواهد شد.

 

خطیب جمعه قزوین افزود: البته با شرایطی که در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به وجود آمده است، باید هم شیطنت هایی انجام دهند تا چشم مردم و حواس رسانه ها به جای دیگری معطوف شود. برای آمریکایی ها نفسی باقی نمانده که در خارج از مرزها فکر نقش های شوم باشند و امروز باید تلاش کنند تا بساطشان را از منطقه جمع کنند و به فکر اوضاع داخلی خود باشند و قطعاً از منطقه اخراج خواهند شد.

 

وی افزود: به همان اندازه که کشورهای اسلامی برای وحدت و یکپارچگی بیشتر و تحقق گام دوم انقلاب پیش می روند، اتحاد ایالات متحده آمریکا به سمت متلاشی شدن و متفرق شدن پیش می رود و ان‌شاءالله طولی نمی کشد شاهد پایان اتحاد آسیب رسان آمریکا و تحقق امنیت بین المللی خواهیم بود.

 

مردم نسبت به دستگاه قضایی بسیار امیدوار شده‌اند

امام جمعه قزوین با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: مردم نسبت به دستگاه قضایی بسیار امیدوار شده اند و اقدامات جدی ریاست محترم قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد، روح امید را در همه اقشار بالا برده است و امیدواریم این آهنگ هر روز با شتاب و جدیت بیشتر و مستحکم‌تر طعم شیرین عدالت را به همه مردم و طعم تلخ برخورد را به متجاوزان به حقوق مردم بچشاند.

 

از مسئولان خواهش می‌کنیم جز رسیدگی به معیشت مردم دغدغه دیگری نداشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گرانی مسکن و نبود شغل مناسب برای مردم با غیرت ایران اسلامی را یکی از چالش های جدی کشور عنوان کرد و تأکید کرد: از دولت و مسئولان استانی خواهش می کنیم دغدغه ای جز حل مشکلات معیشت و اشتغال برای بیکاران و جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت ها نداشته باشند.

 

وی ادامه داد: اوضاع کنونی مردم کشور را رنج می دهد و مردم نجیب، باحیا، مؤمن و علاقه مند به انقلاب در حال صبوری هستند؛ چرا می خواهید صبر مردم به پایان برسد و به وظیفه اصلی خودتان نمی پردازید؟! چرا همچنان نگاه به دشمن دارید و نگاه ذلیلانه مذاکره به دشمن و نام منحوس برجام بی فرجام بر زبان شما جاری است؟!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان ما به جای خیال پردازی‌های بیهوده و به جای امید بستن‌های بیجا و جاهلانه و گاهی همسو با دشمن، با مردم همراه شوند و به تولید داخلی اهمیت دهند و نسخه امسال رهبری را در جهش تولید اجرایی کنند تا اقتصاد ما به سرانجام مناسبی برسد.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امروز باید تلاش کنیم مشکلات ما از مسیر صحیح حل شود والا خیلی ادعاها ‌مطرح شد و قول‌ها و وعده‌های زیادی به مردم داده شد اما عملیاتی نشد. در دوره ای گفته شد با برجام کاری خواهیم کرد که مردم به این هزینه یارانه نیازی نداشته باشند؛ آیا امروز این شرایط تحقق پیدا کرده است؟

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از وعده‌های دولت این بود که قیمت دلار ثابت نگه داشته می شود، اما امروز چه کرده اید؟ شما در بحران سازی در زندگی معیشتی و اقتصادی مردم متاسفانه غلط‌های فاحشی را انجام دادید، لااقل امروز به مردم نگاه مهربانانه ای داشته باشید و از آنها عذرخواهی کنید.

 

آیت الله عابدینی اذعان کرد: لازم است دولت بسیار جدی تر از گذشته در زمان باقی مانده خدمتگزاری خود به رسالت موظفه و محوله و مربوطه بپردازد و مجلس شورای اسلامی هم با جدیتی شتابنده نظارت بر اجرای صحیح قوانین را داشته باشد.

 

این خطیب نمازجمعه در پایان ابراز کرد: از قوه قضاییه هم می خواهیم با جدیت بیشتر به مجازات متخلفان و قانون خواران و زمین خواران و سوءاستفاده کنندگان از پست‌های مدیریتی بپردازد آن  چنان که الحمدالله امروز درحال مقابله با متخلفان است تا اینکه مردم آسایش و راحتی و اشتغال و امنیت و رفع مشکلات معیشتی را در زندگی خود احساس کنند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار