امام مجتبی(ع) فرمود: اگر کسی گرهی از کار مؤمنی باز کند، حاجت مؤمنی را برآورده و یا غصّه‌ای از دل او برطرف کند، ثوابش از هفتاد اعتکاف مقبول نزد خدا بیشتر است.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 27 June 2020

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم گفت: طبق سنّتی بسیار خوب و ارزشمند، هرساله از دهه اول ماه ذی‌القعده که متعلق به امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیه است، دهه کرامت آغاز می‌شود و در این ایام اتفاقات مبارک بسیاری نیز رخ می‌دهد. روز ششم ذی‌القعده نیز روز بزرگداشت حضرت احمد‌بن موسی (شاه‌چراغ) علیه السلام است.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) مشهور به کریمه اهل‌بیت و امام رضا نیز امام کریمند و مضجع نورانی و شریف این دو بزرگوار آرامگاه دل‌های محبان و شیعیان است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اظهار کرد: هرساله شاهد برگزاری جشن‌های بسیاری در سراسر کشور در ایام دهه کرامت بودیم، از سخنرانی‌های مختلف بگیرید تا برگزاری شب شعر و بزرگداشت اقدامات خیرخواهانه و...، اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در استان‌های مختلف، امکان برگزاری حضوری برنامه‌ها وجود ندارد و اگر هم در جایی باشد، محدود و با شرایط خاصی همراه است.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق گفت: سنّت زیبایی که رهبر معظّم انقلاب در نیمه شعبان اشاره کردند و مردم نیز به‌زیبایی وارد میدان شدند و جامه عمل به آن پوشاندند، بار دیگر فضایی معنوی به خود دیده و آن ایام دهه کرامت و ایام ولادت حضرات معصومین علیهم السلام است.

«باید از فرصت دهه کرامت برای پررنگ‌تر کردن مواسات و همدلی با اقشار مختلف استفاده کنیم. دهه کرامت، دهه بزرگواری و رسیدگی به وضعیت مردم و بهبود شرایط زندگی آنان است؛ امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها که ایشان کریمه اهل‌بیت هستند و سفره کرامتشان همواره به‌روی همگان پهن است، بهترین الگو برای تأسی از آن بزرگواران برای گسترش فرهنگ خدمت مؤمنانه در این ایام است.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: خدمت به مردم بهترین ابزار برای شاد کردن دل مؤمنان است. موضوع کمک و دستگیری از دیگران در سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی است. درب خانه اهل‌بیت همیشه به‌روی نیازمندان و کسانی که گره به کارشان می‌افتاد، باز بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: به همین دلیل است که آن بزرگواران کریم نامیده شده‌اند، این‌که امام حسن مجتبی علیه السلام به‌عنوان کریم مدینه شناخته شدند، بدین خاطر بود که وقتی کسی وارد مدینه می‌شد و گرفتار بود، جایی که مطمئن بود اگر مراجعه کند مشکلش برطرف می‌شود، درب خانه امام مجتبی علیه السلام بود.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق یادآور شد: روزی امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد در حال اعتکاف بود، ناگهان برای حل گرفتاری و مشکل مؤمنی از مسجد خارج شد، وقتی از سوی اطرافیان مورد اعتراض قرار گرفت، فرمود: اگر کسی گرهی از کار مؤمنی باز کند، حاجت مؤمنی را برآورد و یا غصّه‌ای از دل مؤمنی برطرف کند، ثوابش از هفتاد اعتکاف مقبول نزد خدا بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: ما که پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) هستیم باید این درس آموزنده را از آن بزرگواران بیاموزیم و این ایام بهترین فرصت برای آغاز این سیره رفتاری زیبا در زندگی‌هایمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار