شهرستان گراش از جمله مناطق استان فارس است که شمار مبتلایان به کرونا در آن طی هفته های اخیر دوچندان شده است ، برخی بیماران در تنها بیمارستان این شهرستان بد حالند و به دستگاههای تنفسی متصل شده اند ، شهروندان ترسی از کرونا ندارند و ظاهرا این بیماری را شوخی گرفته اند.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 27 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:افزایش شمار ابتلا به کرونا در شهرستان گراش موجب گردید تا این شهرستان به وضعیت قرمز وارد شود ، آمار مبتلایان در گراش که تا دو هفته پیش دو رقمی بود اکنون سه رقمی شده و شمار جان باختگان نیز رو به افزایش است.

دکتر محمدهادی مطلبی متخصص بیماری های عفونی بیمارستان گراش روز شنبه اعلام کرد: بخش هایی برای کرونا در بیمارستان گراش در نظر گرفته شده و افرادی بستری هستند و با این اوضاعِ پیش رو ممکن است یک بخش دیگر نیز برای بستری بیماران باز شود ، برخی از این افراد بستری ، بیماران مبتلای قطعی، برخی منتظر جواب و افرادی نیز مشکوک به بیماری هستند.

این متخصص بیماری های عفونی ضمن هشدار مجدد و ابراز نگرانی از روزهای آینده گراش گفت: متاسفانه مردم این بیماری را شوخی گرفته اند و از بیماری نمی ترسند در حالی که ما شاهد هستیم در این موج جدید، بیماری شدت بیشتری گرفته و بیماران بدحالتر بیشتری را داریم.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که مشاهده می شود مراجعه دیر هنگام مردم به مراکز بهداشتی درمانی است و از مردم میخواهیم در صورت بروز علائم بیماری حتما به مراکز ۱۶ ساعته، پزشکان خانواده و بیمارستان مراجعه کنند.

دکتر مطلبی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به انتشار مطالبی در خصوص درمان محلی یا درمان های بدون مرجعیت رسمی می کنند که نگران کننده است و درخواست ما این است که دنبالِ درمان این بیماری در فضای مجازی نگردید و حتما به پزشکان ذی صلاح و متخصصین اعتماد کنید.

این پزشک متخصص در پایان گفت: گره این مشکلِ بوجود آمده به دست مردم و با چند کار بسیار ساده باز می شود که ، شرکت نکردن در تجمعات، فاصله گیری از تمامی افراد، زدن ماسک و شستشوی دست ها بطور مداوم راهکار کنترل کرونا است که اگر این کارهای ساده را انجام ندهیم باید هزینه های گزافی پرداخت شود.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار