متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تب، بی‌حالی و بدن درد از بیشترین علائمی است که این روزها در بیماران کرونا در حال بستری در این شهرستان دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر رحیم رئوفی افزود: با توجه به تداوم شیوع کرونا، افزایش ناگهانی بستری مبتلایان به کرونا را در بیمارستان پیمانیه جهرم شاهد بوده‌ایم که بیماری آنها با علائمی چون اسهال، مشکل علائم تنفسی و سرفه‌های خشک همراه بوده است.
وی اظهار داشت: در چهار هفته گذشته در جهرم، بیشتر بیماران جدید مبتلا به کرونا دارای این علائم بوده‌اند؛ این در حالی است که در ماه‌های قبل، حدود نیمی از موارد مبتلا به کرونا بدون علامت بوده‌اند.
متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آمار مبتلایان به کرونا در جهرم، روزانه رو به افزایش است که این مساله ما را با خطر پر شدن تخت‌های بیمارستان به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه روبه‌رو خواهد کرد.
رئوفی بیان کرد: تغییر در الگوی رفتاری مانند حضور در تجمعات شلوغ و بی‌توجهی به اصول بهداشتی از مهمترین علت همه گیری بیماری در چند هفته گذشته در جهرم بوده است.
وی افزود: مردم اهمیت استفاده از ماسک را دست کم نگیرند. ماسک مهمترین وسیله محافظتی در برابر قطرات تنفسی آلوده است.
متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: البته گاهی خود ماسک می‌تواند راهی آسان برای انتقال این بیماری باشد در صورتی که تماس دست آلوده به ماسک وجود نداشته باشد و بلافاصله بعد از مرطوب شدن ماسک باید آن را تعویض کرد.
این متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: رعایت سه اصل مهم که بارها بر آن تاکید شده است می‌تواند احتمال درگیری با این بیماری مهلک را کاهش دهد.
به گفته وی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها یا ضدعفونی کردن آنها با الکل، عدم لمس دست‌ها با چشم، بینی و دهان و رعایت فاصله فیزیکی که بسیار تاثیرگذار است.

۵۰درصد نمونه‌ها در جهرم مثبت می‌شود


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: طی یک هفته گذشته، ۵۰ درصد نمونه‌ها در جهرم مثبت می‌شود و تعداد بیماران بستری هم در حال افزایش است.
دکتر محمد رحمانیان افزود: افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، جهرم را در شرایطی بسیار حساس قرار داده که در صورت بی توجهی، یک بحران بزرگ گریبانگیرمان خواهد شد.
وی اظهار داشت: این روزها در اتفاقی بی‌سابقه، ۵۰ درصد نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹، مثبت می‌شود، در حالی که اکثر مبتلایان دارای علائم بالینی هستند.
به گفته وی لازم است همه افراد هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، علائم ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار