با وجود این موضوع، طبق تصمیم مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی کرونا و به تفاهم رسیدن دو فیلمی که قرار بود با افتتاح سالن‌های سینما اکران شوند، از پنجم تیرماه درب سالن های سینما به روی مردم گشوده شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سینماها که قرار بود از ابتدای تیر ماه پس از چهار ماه از خواب بهاری بیدار شوند و در تابستانی گرم و در اوج کرونا بار دیگر علاقه‌مندان به حوزه سینما را پذیرا باشند، به دلیل عدم تمایل تهیه کنندگان در اکران فیلم‌هایشان از این امر بازماندند!

از ابتدای اسفند ماه و با شدت یافتن شیوع کرونا سینماها نیز همچون بسیاری از مشاغل دیگر راهی تعطیلی شدند که این تعطیلی چهار ماه به طول انجامید.

تا زمانی که خبر از تحت کنترل درآمدن بیماری کرونا به میان آمد و تصمیم بر بازگشایی سینماها در کشور از ابتدای تیر ماه به گوش رسید.

این خبر در حالی قوت گرفت که به ناگاه موج دوم ابتلا به ویروس کرونا شدت یافت و با غافلگیری تمام، کشور به ویژه فارس را به مرز خط قرمز رساند!

با وجود این موضوع، طبق تصمیم مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی کرونا و به تفاهم رسیدن دو فیلمی که قرار بود با افتتاح سالن‌های سینما اکران شوند، از پنجم تیرماه درب سالن های سینما به روی مردم گشوده شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به دریافت بخشنامه رسمی از ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی سالن‌های سینمایی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی چه توسط مدیران سالن‌ها و چه مردم، این دستور را لازم‌الاجرا دانست و گفت: سالن‌های سینما در هنر شهر آفتاب و سینماهای تحت نظر حوزه هنری از امروز پذیرای علاقه‌مندان به حوزه هنر و سینما هستند.

بهروز مرامی با اشاره به دریافت نامه‌ای از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی که خواستار تعلیق در بازگشایی سالن‌های سینما شده بود، گفت: در حالی آماده بازگشایی سالن‌های سینما براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی نامه ای گفته است با توجه به شرایط استان فارس و شهر شیراز در شدت یافتن ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، بازگشایی سالن‌های سینما مورد تایید نیست.

وی افزود: از آنجا که عدم تایید با ممنوعیت متفاوت است بنابراین ما تابع دستور ستاد ملی کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم و سالن های سینما از چهارم تیرماه با رعایت موارد بهداشتی در خدمت مردم خواهند بود.

"شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف، ارتش سری" دو فیلمی است که از ابتدا جهت اکران در سینماها پس از این تعطیلی طولانی به توافق رسیده بودند که در آغاز اکران تهیه کنندگان این دو فیلم از اکران در موعد مقرر(یکم تیرماه) سر‌ باز زدند اما پس از توافق صورت گرفته، این دو فیلم از امروز در سینماهای کشور برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید.

برچسب ها: سینما ، فیلم ، بازگشایی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار