مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت از آتش سوزی بزرگترین باغ زیتون استان فارس در زرین دشت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت با اشاره به آتش سوزی بزرگترین باغ زیتون استان فارس در زرین دشت، در این باره اظهار کرد: بی احتیاطی موجب شد بعد از ظهر دیروز این باغ زیتون دچار آتش سوزی شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کاه و کلش و بقایای گیاهی مزرعه حاشیه این باغ آتش زده شده بود، حریق به باغ زیتون سرایت کرد که با حمایت کشاورزان و تراکتورداران منطقه دشت خاک پس از حدود ۴ ساعت مهار، اما به باغ زیتون خسارت وارد شد.

دیانت با بیان اینکه حدود ۸۰ اصله درخت زیتون دچار آتش سوزی و خسارت شد، تصریح کرد: این واحد باغبانی از باغ بازدید و میزان خسارت صورتجلسه و از طریق محیط زیست و مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

او افزود: آتش زدن کاه، کلش و بقایای گیاهی موجب آلودگی محیط زیست، تخریب اراضی، تخریب فعالیت بیولوژیک خاک، تخریب اکوسیستم‌های کشاورزی، آلودگی‌های زیست محیطی، احتمال سرایت حریق به عرصه‌های منابع طبیعی و تبدیل شدن ماده آلی با ارزش بقایای گیاهی به گاز‌های مخرب محیط زیست می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت گفت: به همین دلیل با توجه به مواد ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ۲۲ و ۳۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و مواد ۴ و ۶ قانون مدیریت پسماند، آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و با متخلف از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: برای جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی ضمن اطلاع رسانی از طریق دادستانی، ستاد بحران، شورا‌ها، دهیاری‌ها، مراکز جهاد کشاورزی، به صورت چهره به چهره و همچنین نصب بنر نیز بار‌ها تذکر‌های لازم داده شده است، اما برخی افراد باز هم توجه نمی‌کنند که باعث بروز آتش سوزی و خسارت هم به مزارع خود می‌شوند و هم به بهره برداران دیگر خسارت وارد می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت تصریح کرد: بهره برداران در صورت مشاهده چنین مواردی با تلفن‌های ۱۵۰۴-۱۳۱ و یا از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی موارد آتش سوزی را اعلام کنند تا بلافاصله اقدام لازم صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار