رحمانیان گفت:با اشاره به اینکه همين طور در مبتلايان جديد، ۲۵ درصد از آنان خانم های خانه دار بوده اند، گفت: حضور در دورهمی ها و ميهمانی های خانوادگی از علت هاي اصلي همه گيري در بين اين بيماران بوده است.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه 8 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته در جهرم ۲ خوشه خانوادگی ۲۰ نفره، مبتلا به این بیماری شده اند که برگزاری مراسم عروسی و ترحیم علت همه گیری کرونا در این خانواده ها بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در بین مبتلایان جدید ۲ خانم باردار و افراد با بیماری زمینه ای و همین طور پیوندی وجود دارد.

 

وی بیان کرد: متاسفانه ریسک خطر ابتلا به کرونا در سالمندان و افراد با بیماری زمینه ای بیش از دیگران بوده و با توجه به متفاوت بودن ایمنی بدن این افراد حضور آنان در تجمعات بسیار نگران کننده و خطرساز است.

 

رحمانیان عنوان کرد: در بررسی های صورت گرفته از مبتلايان جديد به كوويد ۱۹ در جهرم اين موضوع نشان می دهد كه ۲۵ درصد از مبتلايان سابقه سفر داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه همين طور در مبتلايان جديد، ۲۵ درصد از آنان خانم های خانه دار بوده اند، گفت: حضور در دورهمی ها و ميهمانی های خانوادگی از علت هاي اصلي همه گيري در بين اين بيماران بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: سفر به استان هاي جنوبي از جمله هرمزگان و شهرستان هاي ديگر همچنين برگزاری مراسم های عروسی، تولد و ترحيم كه تراكم جمعيت در آنان بالا بوده است از دلايل مهم افزايش آمار مبتلايان به كوويد ۱۹ در چند هفته اخير در جهرم بوده است.

 

رحمانيان با بيان اين مطلب كه بيماری كرونا واكسن و درمان اختصاصی ندارد گفت: از همشهریان خواهشمندیم تا آنجا که می توانند در تجمعات شلوغ حضور پیدا نکرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را موکدا جدی بگیرند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار