طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۵ تیر در استان فارس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 29 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس تصریح کرد: این طرح اجباری در ۶۸ پایگاه اجرا می شود.

محسن بهشتی پور با بیان اینکه سالانه قبل از بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان جدید، طرح غربالگری در تمامی استان برگزار می‌شود، افزود: پارسال حدود ۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود در فارس ارزیابی شدند که امسال با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا سنجش با تأخیر شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: از اهداف اجرای طرح سنجش، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی نوآموزان بدو ورود به مدرسه، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده و برنامه ریزی‌های آموزشی و بهداشتی مناسب متناسب با استعداد و توانایی نو آموزان است.

بهشتی پور افزود: در هرکدام از قسمت‌ها اگر دانش آموز نیاز به ارجاع تخصصی داشته باشد به مراکز تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، هوش و تست اوتیسم مراجعه می‌کند و مجدداً به پایگاه و مراکز پایگاه‌های سلامت ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: مزایای انجام این کار کاهش استرس و فشار روانی در خانواده ها است چرا که اگر در این میان کودکی دچار مشکل تشخیص داده شود، فرصت اصلاح و ارائه مداخلات بهنگام وجود دارد.

برچسب ها: سنجش ، سلامت ، دبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار