زوربخش ضمن تاکید بر اینکه رانندگان و حتی فروشندگان باجه‌های عرضه توکن مترو حق دریافت وجه نقد از مسافران را ندارند، از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت مسائل بهداشتی فردی، از دادن پول نقد به عنوان کرایه خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 29 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مجتبی زوربخش افزود: تنها ۵ درصد از مسافرین پروتکل‌های بهداشتی را هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت نمی‌کنند، اما رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی از سوی تنها یک مسافر هم از نظر ما به منزله ریسک ۱۰۰ درصدی است.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، از سوی ستاد ملی مبارزه با این بیماری، پروتکل‌هایی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه سرویس دهندگان ابلاغ شد که بخشی مربوط به رانندگان و بخشی به مسافران مربوط است.

او با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای راننده و مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو الزامی است، افزود: فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها با درج علائمی پیش‎بینی شده و هم‌اینک تنها از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‎ها استفاده می‎شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به موضوع حذف دریافت کرایه نقدی توسط رانندگان اتوبوس براساس مصوبه شورای شهر و دستور شهردار، گفت: این مهم با نصب بنر و اطلاعیه‌ها به مسافران اطلاع رسانی شد اما گزارش‎هایی مبنی بر رعایت نشدن آن دریافت کرده‌ایم.

زوربخش ضمن تاکید بر اینکه رانندگان و حتی فروشندگان باجه‌های عرضه توکن مترو حق دریافت وجه نقد از مسافران را ندارند، از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت مسائل بهداشتی فردی، از دادن پول نقد به عنوان کرایه خودداری کنند.

او خاطرنشان کرد: طی مدت راه‌اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی پس از یک دوره توقف، تذکراتی به رانندگان متخلف در این زمینه داده شده است.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: از آنجا که طبق آمارها پیش‌بینی شده که ۲۶ درصد از شهروندان در زمان استفاده از سرویس‌های حمل و نقلی امکان ابتلا به کرونا ویروس دارند، لذا از همه مسافران و رانندگان درخواست می‌کنیم که در استفاده از ماسک استثنایی قائل نشوند و به طور مستمر در طول روز استفاده کنند.

زوربخش با بیان اینکه هم در مترو و هم اتوبوس فاصله اجتماعی رعایت می‎شود، تاکید کرد: رانندگان تاکسی نیز ملزم به سوار کردن تنها سه سرنشین در خودرو هستند و در صورتی که در طول مسیر مسافر دیگری در کنار دو سرنشین عقب خودرو خود سوار کنند، مرتکب تخلف شده‌اند و قطعا اعتراض شهروندان به راننده در درجه اول و ارسال شماره شناسایی و پلاک تاکسی به اداره بازرسی، اقداماتی بازدارنده محسوب می‌شود.

او همچنین خواستار استفاده اداره نظارت و بازرسی شهرداری شیراز از حداکثر پتانسیل خود به ویژه در نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، ضامن حفظ سلامت شهروندان در شرایط فعلی خواهد بود در صورت کوتاهی، برخوردهای لازم با سازمان حمل نقل و مسافرو اداره بازرسی خواهیم داشت.

معاون شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه غربالگری از رانندگان اتوبوس و تاکسی‎ها همچنان در حال انجام است و تاکنون گزارشی از ابتلای رانندگان اتوبوس به جز همان ۲۸ نفری که در ماه‌های قبل تست آنها مثبت اعلام شده بود، نداشته‌ایم، عنوان کرد: انجام غربالگری‎ها و معاینات لازم در مورد رانندگان اتوبوس لحظه‎ای بوده و ممکن است در زمان غربالگری مبتلا نباشند و پس از آن مبتلا شوند، لذا باید اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار