آتش سوزی در ارتفاعات و کوه‌های هرم لارستان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 29 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مراتع و پوشش گیاهی ارتفاعات هرم در مرز بین شهرستان‌های لارستان و خنج از شامگاه پنج شنبه پنجم تیرماه ۹۹ تاکنون (نهم تیرماه) در آتش می سوزد.

بخشی از این آتش سوزی، شنبه با تلاش‌های نیرو‌های مردمی و امدادی با امکانات ناچیز و محدود خاموش شد، اما مجدد و به گفته منابع محلی تنها ساعاتی بعد از آتش سوزی در ارتفاعات و کوه‌های سخت گذر هرم زبانه کشید و هنوز خاموش نشده است.

یکی از منابع محلی روستای هرم گفت: آتش از چندین نقطه هجوم آورده و وزش شدید باد باعث شده که وسعت آتش سوزی هر لحظه بیشتر شود.

علی پور بیان کرد: آتش حتی به دامنه‌های نزدیک روستای هرم، خرم دره و باغ‌های موجود در این روستا‌ها رسید که با تلاش نیرو‌های مردمی و امدادی آتش در سریع‌ترین زمان خاموش شد.

او ادامه داد: نیرو‌های مردمی و بومی هم اینک بر روی قله‌های مرتفع و کوه‌های اطراف هرم و از چندین نقطه مشغول خاموش کردن آتش هستند، اما وزش باد از صبح امروز تاکنون هر لحظه بر وسعت آتش سوزی می‌افزاید.

مختار عباسی فرماندار خنج نیز بیان کرد: که رایزنی و مکاتبات لازم برای استقرار مجدد بالگرد از استان فارس و ستاد مدیریت بحران تا حدودی صورت گرفته، ولی تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

احمد دلاور معاون فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: بخش مربوط به شهرستان لارستان از همان دو روز گذشته و با تلاش و پیگیری‌های فرماندار خاموش شد و اکنون وسعت آتش سوزی بیشتر مربوط به شهرستان خنج است، اما همچنان نیرو‌های امدادی لارستان در منطقه حضور دارند و با کمک منابع محلی و نیرو‌های مردمی در تلاش برای فرونشاندن آتش هستند.

معاون فرماندار ویژه لارستان افزود: باد، گرمای سوزان، خشکی علف‌های هرز و همچنین پوشش انبوه مرتعی در منطقه بر شدت و گسترش آتش سوزی در ارتفاعات هرم طی این چند روز افزوده است.

دلاور ادامه داد: به علت سخت گذر بودن منطقه و با هماهنگی‌های انجام شده، یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، ظهر جمعه (ششم تیرماه) از شیراز به منطقه نامبرده اعزام شد و بخش عظیمی از آتش را خاموش کرد.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز اظهار کرد: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و وجود صخره‌های خشن و وزش شدید باد امکان خاموش کردن آتش با نیرو‌های مردمی و امکانات محدود ممکن نیست.

در حال تکمیل...

برچسب ها: آتش سوزی کوه ، مراتع ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار