کد خبر: ۸۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 29 June 2020

 

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کشفیات سلاح‌های غیرمجاز در شهرستان‌های استان گفت : نیروی انتظامی از ابتدای سالجاری تاکنون ۲هزار و ۵۰ سلاح جنگی و شکاری در استان کشف و ضبط کرده است.

سردار حیدر عباس‌زاده دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه دراهواز با اشاره به رتبه اول خوزستان در کشف سلاح غیرمجاز در کشور اظهار داشت : ۹۲ درصد عاملان تیراندازی‌های خیابانی شناسایی و دستگیر شده‌اند که عمده این شناسایی‌ها در پی شکایت شاکیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد : طی سه سال اخیر در تمام مناطقی که تیراندازی شده است نیروی انتظامی ورود کرده و عاملان را شناسایی کرده و آنان را مطابق قانون به دستگاه قضا معرفی کرده است .

فرمانده انتظامی خوزستان افزود : نیروهای امنیتی و انتظامی اقدام به بررسی و شناسایی سلاح‌های موجود در ۲۷ شهرستان استان کرده اند و طی بررسی‌ها آمار و اطلاعات دقیق این تعداد سلاح‌ مجاز و غیرمجاز ، احصا شده است.

شناسایی ۵باند قاچاق سلاح 

سردار عباس زاده با اشاره به شناسایی باندهای قاچاق سلاح گرم بیان کرد : بخشی از سلاح‌های موجود در خوزستان از خارج استان و کشورهای غربی وارد شده است ، از ابتدای سال تاکنون بااجرای ۹مرحله طرح جمع آوری سلاح و مهمات در سطح استان، پنج باند قاچاق اسلحه شناسایی شده است.

وی ادامه داد :  هفته گذشته ۵۷ قبضه اسلحه گرم در شهرستان دزفول از قاچاقچیان سلاح کشف شده و عاملان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کشف ۶هزارو ۴۰۰ قبضه سلاح گرم در استان در سال گذشته  اظهار کرد : کشف این تعداد سلاح گرم در استان بی‌سابقه است و خوزستان با توجه به رسم اشتباه تیراندازی در مراسم‌ عزا و عروسی متاسفانه جزو استان‌های خاص کشور دراین زمینه است .

سردار عباس زاده همچنین گفت: ازابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار فشنگ جنگی و شکاری کشف وضبط شده و در این مدت یک هزارو ۵۴۰ نفر در ارتباط با تیراندازی یا نگهداری غیر مجاز سلاح شناسایی و دستگیر شده اند .

افزایش ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه طی سه سال اخیرکشفیات مواد مخدر افزایش داشته است اظهار داشت : امسال سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سردار عباس زاده افزود : در این رابطه ۱۱۷ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۵۵۲ نفر خرده فروش دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی و یک هزارو۱۰۰ نفر معتاد متجاهر در سطح استان شناسایی و جمع آوری شدند .

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص مبارزه با کالای قاچاق بیان کرد : نیروی انتظامی استان از ابتدای سال تا کنون ۹۲۰ میلیارد و۴۶۴ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است و در این رابطه ۵۳۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲هزارو ۳۲ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی افزود : تمرکز نیروی انتظامی بر کشف باندهای سازمان یافته قاچاق در سطح استان است و ما تمام تلاش خود را برای مبارزه با این سوداگران می‌کنیم .

 کاهش ۹ درصدی جرایم خشن در استان خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد : جرایم خشن از قبیل گروگانگیری،آدم ربایی و ... در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ،۱۳ درصد ، سال ۹۷ نسبت به سال قبل ازآن ،۲۳ درصد و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است .

وی افزود : از ابتدای سال تاکنون در خصوص سرقت‌های مسلحانه در استان ۸۷ درصد و سرقت‌های خیابانی و زورگیری ۱۲۰ درصد کشف و عاملین شناسایی و دستگیری شده اند .

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص حفظ امنیت اخلاقی در اماکن عمومی اظهار کرد : پلیس با کسانی که عفت عمومی را جریحه دارکنند برخورد خواهد کرد ،اگر شخصی در خودرو موازین عفت عمومی را رعایت نکند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز با هماهنگی نیروی انتظامی خودروی وی توقیف و به افراد تذکر داده می شود ودر صورت تکرار متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند .

کاهش ۲۵ درصدی آمار تصادفات در خوزستان

سردار عباس زاده بااشاره به تلاش پلیس در حفظ نظم ترافیکی در جاده‌های درون و برون شهری استان اظهار داشت : طی یکصد روز اخیر در سال جاری در حوزه برون شهری آمار متوفی ۱۷ درصد ، مجروحین ۳۱ درصد و تصادفات خسارتی ۲۱ درصد کاهش داشته است . 

وی افزود : تصادفات درون شهری طی یکصد روز سال جاری ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است .

فرمانده انتظامی خوزستان خاطر نشان کرد : علاوه بر کاهش تردد به دلیل کرونا، دوربین‌های نظارتی کنترل سرعت در جاده‌های استان باعث کاهش سرعت تردد خودروها شده که همین عامل تصادفات جاده ای را کاهش می‌دهد .

سردار عباس زاده با بیان اینکه در سطح استان ۳۲ مقر جدید کلانتری دائر شده است گفت : در محل‌هایی که تاکنون کلانتری نبوده برای حفظ امنیت مقر پلیس دائر و راه اندازی شده است. منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار