فریدون فدایی دولت از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 30 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فریدون فدایی دولت از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه اقتصادی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه افزایش سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: براساس این تفاهم نامه اتاق بازرگانی ایران و قطر متعهد شد تا اطلاعات موثر منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای جذب سرمایه‌گذار را جمع‌آوری کرده و در اختیار سرمایه‌داران ایرانی و قطری قرار دهد.

فدایی دولت گفت: اتاق بازرگانی ایران و قطر براساس این تفاهم نامه در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌های مشابه در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور با محوریت معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوع و جذاب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، متعهد به همکاری شده است.

گسترش مبادله هیئت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه لامرد، تسهیل‌گری و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی- معدنی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنایع و بازرگانان کشور‌های ایران و قطر در زمینه تجارت، صنعت، خدمات، کشاورزی، معدن و سایر امور مربوطه، انتشار اسناد اطلاعاتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشور قطر حاوی قوانین و مقررات اقتصادی دو کشور و سایر مطالب مفید و مرتبط با تمرکز برظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه لامرد از دیگر تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه‌ی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که فدایی دولت به آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین گفت: تسهیل شرایط در ارائه زیرساخت مورد نیاز سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بازرگانان، تسهیل شرایط برای استفاده از مشوق‌های مالیاتی و گمرکی، بررسی تفصیلی و اطلاع‌رسانی موقعیت‌های مناسب توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآور و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است و طرفین متعهد به هماهنگی‌های لازم در قالب مفاد این تفاهم نامه شدند.

فدایی دولت گفت: اجرای کامل این تفاهم نامه در تحقق اهداف جذب سرمایه گذار، معرفی کالا‌ها و خدمات و فرصت‌ها به بازار قطر و تدوین و ارائه بسته‌های پیشنهادی متناسب با توانمندی این منطقه و علایق سرمایه گذاران طرف قطری، موثر خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ۸۵۰۰ هکتار مساحت دارد و از زیرمجموعه‌های سازمان ایمیدرو محسوب می‌شود که با اهدافی نظیر انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تامین نیاز‌های داخلی از طریق توسعه صنایع مادر، اشتغال زایی و رفع محرومیت مناطق پیرامونی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه‌ای ایجاد شده است.

در این منطقه ویژه اقتصادی که در محل تلاقی سه استان دارای منابع سرشار نفت و گاز (فارس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه‌های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت مستقر شده است.

براساس طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار