کد خبر: ۸۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 30 June 2020

 دهه کرامت در مجتمع فرهنگی آستان مقدس قم  پره سر گرامی داشته شد

تابناک/ همزمان با ایام فرخنده میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) و گرامیداشت دهه کرامت، مراسم جشن و سخنرانی با حضور جمعی از بانوان و فعالان حوزه قرآن و حدیث، در مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم واقع در پره سر رضوانشهر برگزار شد.

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، امام جمعه بخش اسالم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی گفت: امروز هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان، تمام تاریخ و تمدن ما را مورد هدف قرار داده است و بهترین راه برای مقابله با این اقدام خصمانه دشمنان، پرداختن به علوم قرآنی و اهل بیت علیه السلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری، در ادامه ضمن بر شمردن فضائل بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، بیان کرد: اگرچه امسال بدلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از حضور کاروان سفیران حامل پرچم حضرت معصومه محروم شدیم، ولی با گرد هم آیی در این مکان که به نام آن حضرت است ارادت خود را به ساحت ایشان اعلام می کنیم.

 وی افزود: بانوان بزرگی همچون حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیها، از مقام عصمت برخوردار هستند که به عشق حمایت از امام و ولایت حماسه آفریدند و فاطمه معصومه از جمله بانوانی است که برای حمایت از امام و برادرش، از مدینه به سمت ایران هجرت کردند و در راه خدا جهاد نمودند.

 حجت الاسلام باقری در ادامه به بیان دستورات قرآن در زمینه جهاد و کمک به هم نوعان گفت: در این شرایط ویژه و حساس که ویروس کرونا زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است، شاهد اقدامات بسیار خوب و پسندیده از سوی عده ای از مردم و جوانان برای رفع گرفتاری در جامعه و خانواده ها هستیم.

 همچنین در این آئین بخشدار اسالم نیز در سخنانی نقش مربیان در اجرای برنامه های فرهنگی را بسیار حساس و پر اهمیت توصیف و اظهار کرد: در برهه حساس کنونی، وظیفه خانواده ها، مربیان و مدرسان سنگین تر است و باید با مدیریت مناسب و تلاش بی وقفه نسل جوان را از این هجمه ها در امان نگه دارند.

 لیلا یاری بیان کرد: معلمان و مادران میراث فرهنگی کشور هستند و آینده کشور به آن ها وابسته است و در صورت تربیت فرزند صالح و عالم یک نسل به آنها مدیون می شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به فرهنگ قرآنی و علوم اهل بیت علیها السلام افزود: حضور بانوان و دختران جوان در اینگونه مکان های فرهنگی و مذهبی  مزین به نام مبارک دختر پیامبر اکرم(ص)  بسیار ارزشمند است.

 وی بیان کرد: روز دختر یک حرکت نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و ترویج ابعاد زندگانی آن حضرت و الگو سازی در میان بانوان و دختران جامعه است.

 در پایان این مراسم از همه حاضران و شرکت کنندگان با اهدای لوح تقدیر و هدایا، تجلیل بعمل آمد.

 حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. روزهای یکم تا یازدهم ذی‌القعده - سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار