جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: کلاهبردارانی که از محرومان و افراد بی بضاعت دزدی می‌کردند توسط آگاهی فارس دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 30 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سرهنگ یوسف ملک‌زاده سه‌شنبه ۱۰ تیر به خبرنگاران گفت: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی، موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعدادی کلاهبردار از افراد بی‌بضاعت کلاهبرداری کرده‌اند.

او اضافه کرد: این افراد کلاهبردار در پوشش خیر و سخاوتمند با مراجعه به نهادها و مراکز خدماتی، با ترفندهای متقلبانه افراد بی بضاعت را شناسایی و اطلاعات آنان را دریافت می‌کردند.‌

ملک‌زاده گفت: این کلاهبرداران در تماس تلفنی با افرادی که از قبل شناسایی کرده‌ بودند خود را خیر و سخاوتمند معرفی و عنوان می‌کردند که مسئولان مراکز خدماتی شماره شما را به قصد پرداخت وام به ما داده‌اند.

او گفت: این کلاهبردارن با دادن وعده وام ۳۰۰ میلیون ریالی بلند مدت و کم بهره به افراد بی بضاعت، یکی از شروط دریافت این تسهیلات را پرداخت ۲۰ میلیون ریال به یک شماره حساب اعلام می‌کردند.

ملک‌زاده گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق شدند با اقدامات فنی و ترفندهای خاص پلیسی، ۱۲ عضو یک باند کلاهبرداری را شناسایی و آنان را طی چند عملیات دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیاردی از طعمه‌های خود اقرار کرده‌اند، گفت: همه کلاهبرداران برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

ملک‌زاده با بیان اینکه تا کنون ۲۴ نفر از شکات شناسایی شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد با رعایت برخی نکات هر چند ساده، نظیر بررسی دقیق قبل از واریز وجه به حساب افراد یا ارائه اطلاعات حساب به دیگران، می‌توان مجرمان را در ارتکاب جرم ناکام گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار